-->

Saturday, September 19, 2020

author photo

Temuduga Pembantu Perawatan Kesihatan U11 Pada 21 September 2020 Hingga 25 September 2020 - Ini Panduannya - Menghadiri temuduga adalah perkara yang amat mencabar bagi sesetengah individu. Hari ini datang esok lusa belum tentu lulus temuduga. Bahkan berkali-kali pergi pun masih melalui kegagalan untuk lulus temuduga. Sama seperti cik akak, berkali-kali hadir temuduga tapi rezeki masih belum bersangkut. Payah ke nak dapat kerja kerajaan. Sampaikan boleh berkali-kali pergi masih tak ada pengalaman. 

Berkali-kali pergi tak mustahil untuk kita gagal. Dan ada juga yang sekali pergi dah lulus. Eh..eh bagaimana mereka boleh lulus dengan mudah. 

Mereka guna kabel orang tengah ke?

Bukan. Sejujurnya mereka lulus kerana usaha dan keyakinan diri mereka. Nak menjadi sebahagian daripada penjawat awam yang menikmati berapa kemudahan, bukanlah semudah abc. Namun ianya perlu berapa langkah demi langkah.

Kenapa Perlu Memilih Kerja Kerajaan?

Ingin menjadi sebahagian daripada mereka dan menikmati keistimewaan seperti berikut :-

Banyak kelebihannya bekerja dengan sektor awam dan kami percaya disebabkan kelebihan-kelebihan inilah mengapa begitu ramai orang memohon jawatan kosong yang diiklankan di sektor awam.

Antara kelebihan-kelebihan yang anda dapat sebagai seorang penjawat awam ialah:


ELAUN PERUMAHAN

Ya, anda dapat elaun perumahan pada setiap bulan. Usah risau lagi untuk membayar sewa bulanan rumah anda kerana elaun ini sudah pasti akan membantu.


IMBUHAN TETAP KHIDMAT AWAM (ITKA)

Anda sebagai kakitangan awam, ada satu imbuhan khas disediakan khas buat anda. Ini adalah satu penghargaan buat mereka yang berkhidmat buat negara.


CUTI BERSALIN

Usah risau – risau jika anda rasa anda/orang rumah anda perlu ambil cuti bersalin 2 bulan. Sudah tentu ianya diberikan dengan gaji terus jalan!


BERSARA PADA UMUR 58 - 60 TAHUN (PILIHAN)

Sungguh lama anda berkhidmat dalam kerajaan tu..Jika di luar sana, adakah anda akan diberikan peluang berkhidmat selama itu?


PELUANG BERKURSUS DARI SEMASA KE SEMASA

Boleh dikatakan pada setiap bulan anda akan dihantar ke kursus. Sudah tentu banyak ilmu pengetahuan yang anda pelajari percuma yang di’support’ oleh kerajaan. Jika anda hadir sendiri kursus tersebut, dekat 4 angka juga anda perlu bayar setahun.


KENAIKAN GAJI SETIAP TAHUN

Anda berkhidmat untuk kerajaan, sudah pasti ada kenaikan gaji tahunan anda. Lagi lama anda berkhidmat, lagi tinggi kenaikan gaji yang anda perolehi. Sudah pasti anda sukar nikmati kenaikan ini di mana – mana selain di sektor awam.


PELUANG MELANJUTKAN PELAJARAN

Wah! Sambung belajar pun diberikan peluang. hebat tu! Dan untuk makluman anda, anda juga akan diberi peluang tajaan untuk menyambung pelajaran anda. Sudah tentu ini memberikan 1001 kebaikan buat anda dan juga kerajaan.


COST OF LIVING ALLOWANCE (COLA)

Anda bekerja di bandaraya yang taraf hidupnya adalah tinggi? Memang semuanya mahal, dari tambang bas, makan, tol dan lain – lain. Tahukah anda bahawa COLA ini dibayar berdasarkan di bandar mana anda bekerja?


PINJAMAN KOMPUTER DAN KENDERAAN

Anda mahu buat pinjaman komputer ataupun pinjaman kenderaan? Dengan sepantas kilat anda boleh mendapatkannya.


PINJAMAN PERUMAHAN

Ya, anda boleh mula memiliki aset terbesar dalam kehidupan anda, iaitu rumah! Dalam masa yang singkat, anda sudah boleh mula membuat pinjaman untuk membeli ‘banglo’ idaman anda.


PELUANG KENAIKAN PANGKAT

Siapa taknak naik pangkat kan? Naik pangkat maknanya naik gaji dan juga anda naik selevel lagi dari tahap anda sebelum ini. Kiranya anda jadi bos la ni…


LEBIH MASA DILUANGKAN BERSAMA KELUARGA

Ya, kini anda akan punyai lebih banyak masa bersama keluarga berbanding kehidupan sebelum ini. Dan keluarga anda semakin menyayangi anda seadanya…


CUTI TAHUNAN MENGIKUT KELAYAKAN

Tahukah anda bahawa cuti diberikan paling minima adalah 14 hari iaitu buat pekerja am. Jika anda berjawatan professional, cuti anda adalah 25 hari. Itu belum campur lagi dengan kenaikan cuti tahunan dan juga kenaikan pangkat.


CARUMAN KWSP ATAU PENCEN

Anda pilih mana anda suka. Nak KWSP ke pencen ke? Kedua – duanya ada kelebihan tersendiri. Jadi, usah risau akan masa depan anda lagi.

Banyak kemudahan yang kita perolehi bila menjadi sebahagian dari penjawat awam.

Senarai Jadual Temuduga Kerajaan

Berikut merupakan senarai jadual temuduga bagi bulan September hingga Oktober 2020.






Pegawai Pertanian Gred G41
(Jabatan Pertanian Malaysia, Kementerian Pertanian dan Industri Makanan)
[ Tarikh Temu Duga: 06 Oktober 2020 - 21 Oktober 2020 ]



Penolong Pemeriksa Kilang dan Jentera Gred JA29 [Kejuruteraan Jentera/ Mekanikal (Am)]
(Kementerian Sumber Manusia)
[ Tarikh Temu Duga: 27 September 2020 - 01 Oktober 2020 ]



Pembantu Tadbir (Kewangan) Gred W19
(Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Perlis)
[ Tarikh Temu Duga: 21 September 2020 - 22 September 2020 ]



Pembantu Kemahiran Gred H19
(Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Perlis)
[ Tarikh Temu Duga: 23 September 2020 - 24 September 2020 ]



Penghantar Notis Gred N11
(Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Perlis)
[ Tarikh Temu Duga: 24 September 2020 - 25 September 2020 ]



Pembantu Awam Gred H11
(Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Perlis)
[ Tarikh Temu Duga: 21 September 2020 - 25 September 2020 ]



Penolong Pegawai Perancang Bandar dan Desa Gred JA29
(Jabatan Perancangan Bandar dan Desa )
[ Tarikh Temu Duga: 04 Oktober 2020 - 08 Oktober 2020 ]



Pembantu Perawatan Kesihatan Gred U11
(Semenanjung)
(Kementerian Kesihatan Malaysia)
[ Tarikh Temu Duga: 20 September 2020 - 02 Oktober 2020 ]



Pembantu Perawatan Kesihatan Gred U11
(Sabah)
(Kementerian Kesihatan Malaysia)
[ Tarikh Temu Duga: 21 September 2020 - 25 September 2020 ]



Pembantu Perawatan Kesihatan Gred U11
(Sarawak)
(Kementerian Kesihatan Malaysia)
[ Tarikh Temu Duga: 21 September 2020 - 25 September 2020 ]



Penolong Jurutera Gred JA29 (Awam)
(Kementerian Kerja Raya)
[Tarikh Temu Duga : 13 September 2020 - 1 Oktober 2020]



Penolong Pegawai Pembangunan Masyarakat Gred S29
(Jabatan Kemajuan Masyarakat (KEMAS))
(Kementerian Pembangunan Luar Bandar)
[ Tarikh Temu Duga: 13 September 2020 - 23 September 2020 ]



Pegawai Penerangan Gred S41
(Jabatan Penerangan Malaysia Kementerian Komunikasi Dan Multimedia Malaysia)
[ Tarikh Temu Duga: 11 September 2020 - 07 Oktober 2020 ]



Pemeriksa Kilang Dan Jentera Gred J41 (Kejuruteraan Mekanikal)
(Kementerian Sumber Manusia)
[ Tarikh Temu Duga: 08 September 2020 - 07 Oktober 2020]
Jadual dan tarikh bila anda temuduga dah dapat. Tapi bagaimana pula dengan persiapannya. Tak kan main redah je masuk bilik temuduga. 




Temuduga - Pembantu Perawatan Kesihatan U11 >> SINI


Baca juga - Rahsia Temuduga Dibongkar. Malah Ramai Yang LULUS TEMUDUGA


Karang ternganga pula tak dapat jawab soalan maut dari penemuduga.


Untuk membantu serta mengetahui soalan-soalan maut penemuduga, calon boleh muat turun panduan temuduga di bawah.





Calon boleh muatturun panduan >> Akses Rahsia Lulus Temuduga Kerja Kerajaan

Panduan Rahsia Lulus Temuduga Kerja Kerajaan ini adalah produk evergreen sejak tahun 2009. Ianya memberikan rahsia-rahsia khusus bagaimana untuk lulus temuduga yang spesifik kepada jawatan kerajaan yang ditawarkan melalui Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA). 

Perkongsian tentang temuduga kerja kerajaan, kerja kerajaan, soalan temuduga kerja kerajaan, soalan temuduga, kerja kosong kerajaan

This post have 0 komentar


EmoticonEmoticon

Next article Next Post
Previous article Previous Post