Friday, May 29, 2020

author photo
Drama  Nur 2 Episod 1 - Episod 15 (Episod Akhir) : Drama Nur 2 akan diulangtayang lagi. Mana-mana peminat drama ini boleh mengikuti drama ini di slot samrinda tv3. Drama Nur 2 adalah kesinambungan kisah cinta antara Adam dan Nur. 

Drama Nur 2 ini akan menampilkan watak Juita yang mendambakan cinta Adam. Pelbagai cara dan muslihat digunakan untuk merebut serta menghancurkan hubungan Nur dan Adam. 

Juita kawan karib Nur, diberikan kepercayaan untuk tinggal bersama di rumah pasangan tersebut. Namun angkara percaya, tergadai kebahagiaan mereka. 

Ikuti kisah cinta Adam dan Nur dalam Drama Nur 2 sebanyak 15 episod penuh.


Drama Nur 2 boleh ditonton secara online di link ini ««https://www.iflix.com/title/show/17256

Sinopsis Drama Nur 2

Ujian demi ujian telah datang kepada Ustaz Adam (Syafiq Kyle) dan Nur (Amyra Rosli) dalam menempuhi hidup mereka sebagai suami isteri. Setelah berkahwin Adam dan Nur mengajar kanak-kanak mengaji di rumah lama milik Nur. Pada mulanya niat baik mereka itu tidak menghadapi masalah sehinggalah ada penduduk tidak berpuas hati. Jiran mereka terganggu dengan kelas mengaji yang semakin mendapat sambutan, menyebabkan Adam dan Nur perlu mencari tempat baharu tetapi mereka kekurangan dana.
Adam masih meneruskan aktiviti untuk memberi dakwah di lorong-lorong yang turut mendapat sokongan Nur. Kehadiran Juita (Azar Azmi), seorang pelacur baharu di kawasan itu mengubah segalanya. Juita juga mengimpikan untuk menjadi seperti Nur. Dia inginkan Adam menjadi miliknya. Sejak dari itu, Juita sentiasa cari peluang untuk mendampingi Adam. Malah, Juita menggunakan Nur dengan berpura-pura menjadi sahabat baik Nur untuk mendapatkan Adam. Selain dari konflik rumah tangga, Adam juga perlu menyelesaikan masalah sekolah Darul Mukhsin yang kekurangan dana akibat penyelewengan Syed Hamadi (Azhan Rani). Walaupun meringkuk di dalam penjara, Syed Hamadi masih tidak serik malah mengugut untuk menceraikan Aisyah (Noorkhiriah) jika tidak mencari wang jaminan untuk membebaskannya.
Aisyah tersempit di antara suami dan keluarga. Aisyah menebalkan muka meminta bantuan ibunya. Pada awalnya Ayah Haji tidak bersetuju kerana Syed Hamadi menjadi punca permasalahan keluarga mereka. Oleh kerana kasihankan Aisyah, akhirnya permintaan Aisyah dituruti. Aisyah dan Syed Hamadi turut dihalau keluar dari rumah sewanya dan terpaksa menebal muka untuk tinggal bersama keluarga Aisyah. Kehadiran Syed Hamadi bukan sahaja membuatkan kedua-dua orang mentuanya tidak selesa malah Nur menjadi takut untuk menjejakkan kaki ke rumah itu. Nur masih trauma dan terkesan dengan peristiwa hitam yang pernah terjadi dengan Hamadi dahulu. Adakah Syed Hamadi akan insaf atau terus dengan niat jahatnya untuk mendapatkan Nur? Berjayakan Nur dan Adam mempertahankan rumah tangga mereka daripada orang lain yang sentiasa hadir untuk merosakkan seagalanya?

This post have 0 komentar


EmoticonEmoticon

Next article Next Post
Previous article Previous Post