Monday, October 21, 2019

author photo
Drama Terbaru Dia Pengantinku | Slot Widuri : Drama adaptasi novel sejak berapa tahun yang lepas memang menjadi intai peminat novel. Setiap bulan pasti ada sahaja novel yang dikaryakan menjadi drama. Ada juga yang difilem dan di telemovie. Untunglah penulis sekarang, bila novel mereka terpilih menjadi naskhah drama adaptasi. 

Setelah drama Mimpi Yang Sempurna berlabuhkan tirainya, minggu ini kita akan disajikan dengan drama berantai adaptasi novel berjudul Dia Pengantinku. Novel kali ini ditulis oleh penulis Nurfaza Alisya. 

Drama Dia Pengantinku akan diterajui oleh gandingan Shahrul Ridzwan, Mawar Rashid, Azrel Ismail dan Tisha Shamsir.

Drama Dia Pengantinku ganti drama Mimpi Yang Sempurna. Akan bersiaran minggu ini di tv1 slot widuri. 




Sinopsis Novel Dia Pengantinku 

Aimi Najwa seorang gadis cantik keturunan Belanda, namun amat payah untuk mencari jodoh. Baginya, kerjayanya lebih penting daripada memikir soal jodoh. Apatah lagi dia bukannya gadis yang pandai memasak!

“Awak ni buta ke?! Tak nampak ke saya tengah jalan ni?”

Jiwa Aimi Najwa bergolak tidak tentu arah. Mengapa lelaki yang pernah menjadi mangsa tengkingannya adalah anak majikannya sendiri? Dan dia juga lelaki yang menyambutnya ketika mahu jatuh pada karnival pengantin, yang dimarahinya kerana melanggarnya ketika keluar dari lif?

Entah di mana harus disorok wajahny. Namun, Aimi Najwa harus bersabar menghadapinya. Yang penting rahsianya tidak diketahui teman sepejabatnya. Namun telinganya berdesing sebaik terdengar suara gemeresik Syed Ashraf memanggilnya ‘Cik Pengantin'. Gelaran yang paling benci didengarnya.

Rombongan merisik akan datang! Penolakan Aimi Najwa dikenakan syarat oleh abah dan uminya untuk mengenali semula lelaki yang pernah menjadi teman zaman kanak-kanaknya. Cinta monyet yang pernah terjadi antara mereka dahulu. Siapa lagi kalau bukan si chubby Bobo atau nama penuhnya Shahabudin!

Cinta itu hadirnya tanpa diundang. Datangnya tanpa diduga. Itulah yang terjadi kepada Aimi Najwa. Dia senang dengan sikap penyayang yang ditonjolkan Shahabudin. Tanpa sedar ada perasaan yang ‘bertamu' di hatinya untuk Syed Ashraf. Dua lelaki yang berlainan watak. Namun sikap kedua-dua lelaki ini yang sama membuatkan dia keliru. Kedua-duanya berjiwa lembut dan penyayang.

This post have 0 komentar


EmoticonEmoticon

Next article Next Post
Previous article Previous Post