Friday, September 20, 2019

author photo
Drama Mimpi Yang Sempurna Episod 15  Slot Widuri : Drama terbaru yang bersiaran menerusi Slot Widuri. Bersiaran mulai 22 Ogos 2019 dan mengandingkan pelakon Aqasha dan Tiz Zaqyah sebagai tunggak utama.

Drama Mimpi Yang Sempurna bersiaran 26 episod penuh.

Ditayangkan setiap Khamis hingga Ahad di TV1. 

Drama adaptasi novel karya Aiza Qriselda (AQ).


Tonton Drama Mimpi Yang Sempurna  Full Episod | Slot Widuri


Teaser Drama Mimpi Yang Sempurna Episod 1 - Episod 4

Drama Mimpi Yang Sempurna Episod 1



Teaser Mimpi Yang Sempurna Episod 2




Mimpi Yang Sempurna Episod 2


Mimpi Yang Sempurna Episod 3


Mimpi Yang Sempurna Episod 4


Mimpi Yang Sempurna Episod 5


Mimpi Yang Sempurna Episod 6


Mimpi Yang Sempurna Episod 7


Mimpi Yang Sempurna Episod 8


Mimpi Yang Sempurna Episod 9


Mimpi Yang Sempurna Episod 10


Mimpi Yang Sempurna Episod 11


Mimpi Yang Sempurna Episod 12


Mimpi Yang Sempurna Episod 13



Video Promo Mimpi Yang Sempurna Episod 14 - Episod 17


Mimpi Yang Sempurna Episod 14



Mimpi Yang Sempurna Episod 15



Sinopsis Novel Mimpi Yang Sempurna : Dia bukan putera raja impian. Juga bukan jenis Prince Charming idaman semua. Malah, bukan calon untuk dijadikan suami. Pendek kata, dia bukan pilihan akal. Tapi… akal kata jangan, hati tetap teruja. Akal kata tak usah, hati kata tak apa. Bila akal mahu menyebelahi rasa, hati pula ingatkan jangan main api bara. Hakikatnya, soal hati sukar ditelah. Lalu dibiarlah takdir menentukan hala mereka.
Mohd. Haiman dan Wardah Umayra. Duda… Gadis… Beza umur 14 tahun.
Mendapat bos yang sukar untuk dikawal bukanlah satu perkara yang mudah. Namun bagi Wardah, lelaki yang bernama Haiman itu juga harus tahu yang dirinya bukanlah semudah yang disangka. Lalu dia menjalankan misi gila.
‘Huh, tak nak mengaku aku ni assistant kau ya? Kau tunggu, lepas setahun aku akan pastikan yang kau tak nak lepaskan aku sebagai assistant kau!’ – Wardah
Tapi Wardah lupa, percaturan Allah tiada siapa yang tahu. Bila saat itu tiba, kenapa dia perlu rasa sakit? Bertahun-tahun dia cuba melupakan dan pada saat dia percaya diri pulih sepenuhnya, dia bertemu semula dengan lelaki itu.
“…you left that day without a word! Now you’re standing in front of me with this burden and what do you expect me to do???” – Wardah
“I didn’t mean to hurt you, Wardah. I was trying so hard not to ruin your life all this while but fate brought us here.” – Haiman
Sungguh dia tersepit antara kehendak hati dan akal.
“Sekali aje, Wardah. Sekali you sambut hujung jari I ni, sampai mati I ada untuk lindungi you.” – Haiman
Lalu di mana pengakhirannya kisah mereka? Fighting with someone attached to your heart for many years, is never been easy…

SINOPSIS MIMPI YANG SEMPURNA
Kisah cabaran seorang wanita untuk mengatasi keegoan seorang lelaki yang juga merupakan penyelia di tempat kerjanya, yang akhirnya menimbulkan bibit-bibit cinta.

Wardah bertugas sebagai pembantu kepada seorang pengurus kanan bernama Haiman. Haiman seorang duda terkenal dengan sikap panas barannya melayan pekerja-pekerjanya termasuk Wardah dengan dingin. Wardah rasa dirinya menjadi mangsa buli Haiman yang banyak memberikan tugasan untuknya hingga seringkali pulang lewat ke rumah.

Setelah mendapat nasihat Mak Uda, Wardah kembali bersemangat terus bekerja malah merancang mahu mengubah sikap Haiman. Haiman semakin galak bagi kerja kepada Wardah juga mendesaknya ikut serta dirinya menghadiri mesyuarat. Wardah kongsi masalah dengan kawan baiknya, Yasmeen. 

Haiman tiba-tiba mula melayan Wardah dengan baik. Sikapnya berubah ceria dengan kehadiran Wardah di sisi. Dalam pada itu ibu bapa Wardah mula bertanyakan hubungan Wardah dengan tunangnya, Adib yang dilihat dingin.

Pada sambutan hari keluarga di mana Haiman berubah mesra dengan pekerjanya. Disitu juga Haiman cemburu melihat Zaki, penyelia majlis tersebut cuba mendekati Wardah. Pada masa sama Wardah meluangkan masa dengan Haiman. Haiman runsingkan pembedahan jantung ibunya dan berkongsi kisah dirinya yang sedang berusaha mendapatkan hak penjagaan anaknya Akim. 

Lima tahun berlalu setelah Haiman menghilangkan diri secara tiba-tiba. Wardah kini bergelar peguam di firman guaman milik pak ciknya Zikri & Associates. Wardah sedang mengendalikan kes anak guamnya, Arissa tentang hak penjagaan anaknya Akim. Takdir Allah Wardah bertemu kembali dengan Haiman, bekas suami anak guamnya. Sementara itu muncul Zaki yang baru tamat belajar dari luar negara bertemu dengan Wardah.

Hubungan Haiman dan Wardah kembali rapat dan akhirnya mereka berkahwin. Namun hubungan mereka ada pasang surutnya. Rumah tangga mereka diuji dengan pelbagai dugaan apatahlagi ada yang cemburu melihat kemesraaan mereka. 

This post have 0 komentar


EmoticonEmoticon

Next article Next Post
Previous article Previous Post