Friday, March 15, 2019

author photo
Leftenan Zana Episod 16 (Episod Akhir) | Sinopsis Drama Leftenan Zana | Drama terbaru yang bersiaran mulai 08 Februari 2019. Gandingan Janna Nick, Tunku Hanis dan Sheila Rusly sebagai tunggak utama. Zana anak bongsu kepada Mejar (B) Rahmat. Walaupun pernah berkerjaya sebagai tentera darat namun tidak memberikan peluang kepada Zana untuk menjadi sebagai dari mereka. Akibat minat yang mendalam terhadap kerjaya tersebut, Zana akhirnya memohon jawatan tersebut dalam diam. Ikuti kisah Zana dalam menempuhi hari-hari seterusnya dalam Drama Leftenan Zana.

Tonton Full Episod Leftenan Zana


Leftenan Zana Episod 16

Leftenan Zana Episod 15

Leftenan Zana Episod 14

Leftenan Zana Episod 13

Leftenan Zana Episod 12

Leftenan Zana Episod 11

Leftenan Zana Episod 10

Leftenan Zana Episod 9


Leftenan Zana Episod 8

Leftenan Zana Episod 7

Leftenan Zana Episod 6

Leftenan Zana Episod 5

Leftenan Zana Episod 1



Leftenan Zana Episod 2



Leftenan Zana Episod 3



Leftenan Zana Episod 4


Sinopsis Drama Leftenan Zana : Mengisahkan mengenai impian Zana yang bercita-cita mahu menjadi anggota tentera tetapi cita-citanya itu tidak direstui bapanya. Zana adalah anak perempuan bongsu Mejar (B) Rahmat.
Sejak kecil, Zana sangat rapat dan manja dengan bapanya sehinggakan dia ingin menjadi seorang askar seperti Rahmat. Malangnya, Rahmat tidak suka dan tidak akan membenarkan Zana untuk menyertai bidang ketenteraan. Rahmat lebih mengharapkan Zaidi, anak lelaki sulungnya untuk menyambung legasinya tetapi Zaidi tidak berminat.
Walaupun dihalang, Zana tekad untuk meneruskan cita-citanya dan dalam diam telah membuat permohonan secara online untuk menjadi anggota tentera Angkatan Tentera Malaysia (ATM). Zana telah terpilih untuk menjalani ujian saringan dan akhirnya berjaya diterima sebagai pelatih ATM dan perlu menjalani latihan di Melaka.
Pada mulanya, Zana berbohong mengatakan bahawa dia diterima bekerja di sebuah syarikat swasta. Namun, di saat akhir Zana berterus terang kepada Rahmat dan ibunya, Mah.
Walaupun marah, Rahmat tetap menghantar Zana ke kem untuk latihan. Rahmat pasti Zana tidak akan bertahan lama di sana. Ujian Zana bermula dan ternyata apa yang dikatakan oleh bapanya tentang kepayahan di kem, semuanya benar. Selain Sarjan Qamar yang menggerunkan, Zana tertekan dengan pelbagai latihan yang memenatkan fizikal dan mental.

Di kem juga Zana turut dibuli oleh Raz yang membencinya. Sehinggalah suatu hari, Zana tekad membuat keputusan untuk melarikan diri daripada kem.

This post have 0 komentar


EmoticonEmoticon

Next article Next Post
Previous article Previous Post