Isu Beg Sekolah Berat, Apa Kata Ibu Bapa - Dunia Cik Akak

Monday, June 11, 2018

Isu Beg Sekolah Berat, Apa Kata Ibu Bapa


Isu Beg Sekolah Berat, Apa Kata Ibu Bapa : Orang kata nak berjaya tak perlu mengeluh. Kalau mengeluh tak berkat. Mengeluh bukan cara orang yang berjaya. Begitu juga dengan terbeban dengan apa yang membuatkan kita berjaya.


Isu Beg Sekolah Berat, Apa Kata Ibu Bapa. Dulu zaman kami sekolah, angkut buku berat tak pula nak mengeluh. Nampak sangat zaman kami dah berlalu. 

Sekarang nak angkut buku untuk belajar pun ibu bapa mengeluh dan menjadi persoalan. Kalau tak ada buku. Macam mana nak belajar. Lepas ni kena bagi jenis buku yang mengunakan aplikasi handphone atau tablet kan..haha...sehari angkut hanphone dan tablet tu je. 

Zaman kami dulu, ibu bapa tak manjakan anak. Bawa buku banyak sampai keluar beg pun tak kisah. Sekarang jadi isu pula. Bagaimana nak berjaya kalau tak bersusah payah dulu. 

Untuk tempoh yang terdekat, kami akan memberikan kuasa pada sekolah untuk mengambil inisiatif mereka sendiri merancang cara yang terbaik meringan beban beg sekolah pelajar. 

Lepas ini, buku teks boleh simpan di dalam laci sekolah agaknya. Tak pun, buat buku teks versi online. Zaman dah maju kan. Kena juga lakukan perubahan. 😂😂😂

No comments:

Post a Comment