Jaga-Jaga Penjawat Awam, 48 Hari Menanti Gaji Bulan - Dunia Cik Akak

Tuesday, May 22, 2018

Jaga-Jaga Penjawat Awam, 48 Hari Menanti Gaji Bulan


Jaga-Jaga Penjawat Awam, 48 Hari Menanti Gaji : Seronok gaji masuk awal. Tu kata korang, tapi sebagai penjawat awam. Kami takut kami tenggelam didasar bulan Jun 2018. 


48 hari menanti gaji. Lamanya kena tunggu gaji bulan Julai 2018. Habislah kalau macam ni. Lepas raya korang faham-faham lah. Bajet banyak lagi kena guna.

Ala...dapat RM500 bonus tu. Tu lagi masalah. Dapat hari ini, esok lusa dah habis. 😂😂😂 

Secara peribadinya, memang susah nak uruskan bab gaji awal ni. Awal gaji fikir nak bayar hutang dulu. Tak ambik gaji, belanja raya macam mana. 

Agaknya boleh kering poket awal bulan jun. 

Katanya gaji dibayar 07 Jun 2018 manakala bantuan Khas Aidilfitri pun bayar tarikh yang sama. Untung dapat belanja lebih. 

Bila bab 48 hari menanti gaji ni. Berdoa dan berharap adalah hasil dari blogging. 😂😂😂

Boleh tampung sedikit demi sedikit poket yang tengah kering. 

Berbelanjalah secara berhemah. 😊😊😊

No comments:

Post a Comment