01 Mei Cuti Umum Hari Pekerja - Dunia Cik Akak

Tuesday, May 1, 2018

01 Mei Cuti Umum Hari Pekerja


01 Mei Cuti Umum Hari Pekerja 01 Mei Cuti Umum Hari Pekerja, setiap tahun inilah cuti umum yang amat menjadi penantian insan bekerja. Macam lah tak hari lain.


Hari Pekerja diadakan bagi mengingati jasa pekerja yang telah memajukan industri negara. Tak kisahlah anda penjawat awam atau pekerja swasta. Yang penting anda bekerja untuk memartabatkan ekonomi negara.

Tanpa kita, tanpa usaha dan hasil titik peluh kita, negara kita tidak akan maju. Betapa perlunya Hari Pekerja diperingati setiap tahun.

Bagi yang belum bekerja, korang pun boleh bercuti umum kan..hihi..sambil tu boleh bawa anak-anak bercuti makan angin. 

Hari Pekerja disambut setiap 01 Mei. Tiada istilah tidak bercuti umum. Memang itulah tarikh yang perlu setiap majikan alert dari tahun ke tahun.

Cuti Hari Pekerja ni korang buat apa!

No comments:

Post a Comment