Monday, April 16, 2018

author photo
♥ Assalamualaikum ♥

Drama Mr. Grey Episod 5 - Episod 8  : Drama Mr. Grey Episod 5 - Episod akan bersiaran malam nanti. Drama terbaru yang bakal bersiaran di Astro Ria yang menampilkan gandingan pelakon Fendy Bakry dan Eyra Hazali.


Drama Adaptasi Novel ini bakal bersiaran pada 09 April 2018 nanti. Jangan lupa setkan temu janji anda malam nanti. Minggu ke-2 bersiaran, makin menarik je kisah #MrGrey dan Nisa nie. Dari tak kawan, dah boleh jadi kawan. 😂😂😂

Baca novel Mr. Grey Bab 1 - Bab 15 »»https://sweetyzhanieyz83.blogspot.my/2018/04/novel-mr-grey-bab-1-bab-15-novel-online.html?m=1


Sinopsis Mr. Grey : Setia itu mahal yang tak mampu dipertahankan oleh orang murahan.

“Malique Gregory Kamal bin Grey Muslim...”

“Saya...”

“Aku nikahkan dikau dengan anak saudara aku, Nisa Ardina binti Nizar dengan mas kahwinnya sebanyak RM1000 ringgit tunai...”

“Aku terima nikahnya Nisa Ardina binti Nizar dengan mas kahwinnya RM1000 tunai.”

Keputusan mereka untuk berkahwin memecahkan dua hati. Hati Datin Musalma, mummy Mr. Grey yang menuduh Nisa menggoda anaknya demi harta dan hati Ilham Arsyad yang mencintai Nisa sejak daripada kecil lagi. Tetapi, kedua-dua hati telah membuat keputusan yang berbeza. Datin Musalma memilih untuk terus membenci. Ilham Arsyad memilih untuk terus menyayangi.

“Tak susah kan kalau saling mencintai? Tak ada risiko.” - NISA

“Hesy, siapa cakap tak ada risiko? Semua perkara ada risiko. Risiko mencintai ialah hati kita akan sakit kalau orang tu tak mencintai balik. Risiko dicintai ialah kita akan menyakiti hati orang tu kalau kita tak cintai dia balik. Risiko saling mencintai pula, kita akan saling kehilangan.” – MR. GREY

Ilham terus menyayangi Nisa walaupun gadis itu telah menjadi milik orang lain. Terus menjaga dari jauh dan sentiasa tahu kemahuan gadis itu. Dia menyayangi dengan caranya yang tersendiri hingga timbul persoalan dalam diri Nisa kenapa dia tidak memilih Ilham.

Saat diulit bahagia...

Mr. Grey membuat pilihan untuk menghilangkan diri. Dia memutuskan untuk kembali kepada Datin Musalma.

“Abang nak minta maaf. It’s not you, it’s me.” – MR. GREY

Apakah pilihan Nisa? Membuat keputusan untuk terus setia kepada Mr. Grey yang tegar meninggalkannya? Atau membuat keputusan untuk memilih Ilham Arsyad?

“Nisa maafkan abang tak sebab mencintai Nisa dan tak boleh lupakan Nisa?” - ILHAM

“Buat apalah nak maafkan abang. Bak kata abang, Nisa tak ada hak untuk halang abang sukakan Nisa.” – NISA

Ya, hidup itu memang kelabu. Tapi, kita selalu ada pilihan..

Bab 1 - Pertemuan kali pertama di rumah Jannah membuatkan hati Nisa terpaut pada Mr. Grey. Jejaka yang disangkakan teman Jannah rupanya, bos besar tempat di bekerja. Bermula dengan kisah bertanyakan Arah Kiblat. Akhirnya tersuka dalam sengaja. 

Bab 2 - Saat pertemuan kali pertama kini dipertemukan lagi untuk kali kedua. 

Senang-senang korang baca sahaja novel..jeng2 kisah cinta...mr. grey dan nisa. 

This post have 0 komentar


EmoticonEmoticon

Next article Next Post
Previous article Previous Post