Bila Berat Badan Mendadak Naik 5 KG - Dunia Cik Akak

Thursday, January 18, 2018

Bila Berat Badan Mendadak Naik 5 KG

♥ Assalamualaikum ♥

Bila Berat Badan Mendadak Naik 5 KG : Baru je naik 5 kilo berat badan. Cik akak dah kecoh. Ala setakat kurus macam tu naik 5 kilo pun bolrh lagi tu.

Imej google


Hujung tahun 2017, terasa badan macam memberat. Nak angkat badan sendiri pun payah. Jarang cik akak berat badan terlebih dari 50 kilo. Kebiasaan 50kg je. 

Bila naik 5 kg dalam jangan masa berapa bulan. Ya ampun kena diet nampak gayanya. Untung nasib balik boleh balance kan berat badan yang sentiasa memberat.

Dari 50 kg mendadak naik 55 kg. Terus terdiam sepi. Kalau tak kontrol makan kompen boleh cecah angka 60 kg. Takut tau. 

Perempuan mana yang tak sayang bentuk badan. Dah gemuj nanti lagi payah nak kuruskan balik. Macam-macam diet kurang sihat sanggup dibuat. Asalkan berat turun mendadak. Tu pun kalau turun. Jangan kesihatan diri diabaikan.

Korang boleh share tak berapa berat badan korang. Cik akak 55 kg setakat hari ini. Dan tinggi cik akak hanya 154 sahaja. Mesti korang bayangkan. Betapa keciknya cik akak.

Bila naik berat badan. Serius tidur malam pun terganggu. Terasa sakit pula badan bila terlebih memberat. Sekarang ni pun, cik akak kuat tidur waktu siang pada hari bercuti. Kemalasan memang tidak dinafikan.

1 comment:

  1. Bila berat naik mestilah risau kan.. tapi susahnya nak turunkan. Hihi

    ReplyDelete