Header Ads

Motivasi Cinta : Perlukah aku bersedih bila putus cinta & Mampukah aku menerima dia sedangkan cinta aku untuk orang lain...Jodoh Itu Rahsia Allah...

♥ Assalamualaikum ♥

Motivasi Cinta : Perlukah aku bersedih bila putus cinta & Mampukah aku menerima dia sedangkan cinta aku untuk orang lain...Jodoh Itu Rahsia Allah...

Ingin rasa dicintai......
Pejamkan lah mata mu........bukakan pintu hati untuk cinta....
Kerana cinta anugerah terindah.....

Menyuntik semangat berblog dengan madah-madah cinta....
Mungkin aku...engkau...dan dia....
Pernah mengalami situasi yang sama......

Pernah rasa di cinta.....pernah rasa di sayang....apatah lagi pernah merasai dikasih.....
Inilah realiti percaturan hidup dunia cinta......

Mengimbau kembali nostalgia lama......

Aku pernah bercinta.....tapi tak pernah menemui yang setia.....
Aku pernah bercinta...tapi tak pernah kekal......

Persoalannya....layak kah aku bahagia.....

Blogger yang disayang.....bukan niat nak mengimbau kenangan lama...
tapi...aku blogger cik akak ingin berkongsi tentang cinta.....

Persoalan 1

"Perlukah aku bersedih bila putus cinta......

Jawapan......tidak perlu sedih putus cinta....tapi sepatutnya kita bersyukur....

Bila putus cinta....bagi cik akak semua tu perkara normal....
orang dah tak sayang kita....
Engko pujuk-pujuk pun belom tentu dapat kan....
Dapat pun kerana kasihan....kalau cik akak tak nak orang kasihan-kasihan kat cik akak....
Tak de guna...kalau cinta semata-mata kasihan......Tak kan membawa kebahagiaan..

Menangis meraung bagai memang azali sikap perempuan nie....
Cik akak tak sampai meraung bagaikan nak gila....hahaha...
Hebat cinta kalau boleh buat cam tu...huhu.....Serius cik akak takut...
Semua boleh terjadi kalau kurang ilmu di dada....tak mustahil kan...

Tapi pernah tak anda bersyukur bila putus cinta....
Jawab dan tanya dalam diri anda....


Mungkin tidak pernah kan.....
Tengoklah bertapa kerdilnya kita di mata cinta.....
wah-wah...memang dahsyat....

Ingatlah sayang...Allah mempertemukan kita untuk kita menyemai sayang....
Memadu asmara...meraih kata cinta.....
Tapi bila Allah pisahkan kita dengan si dia....
itu Bermakna dia bukan yang terbaik untuk kita....

Sepatutnya kita bersyukur kerana Allah pinjamkan cinta walaupun cuma setika....
Sepatutnya kita bersyukur kita terlepas dari segala-gala yang bukan milik kita...

Adik-adik ku...terimalah dengan selapang-lapang hatimu....
Kerana Allah tak pernah buta menilai mana yang lebih baik untuk kita...
Allah memang sengaja uji kita untuk menjadikan hati kita lebih tabah dan sabar...
Ingatlah sayang....bahawa setiap apa yang berlaku itu memang dah QADA & QADAR Allah untuk kita...terima dengan seikhlasnya......

Bila anda menerima dengan hati yang ikhlas....
Secara automatik hati yang sedih pasti terubat....
Sayang dan cinta pasti akan berlalu pergi...
Cuma yang tinggal kenangan aku dan dia sahaja.....

Cara itu lah paling terbaik untuk merawat hati bila putus...
Bersujudlah kepadaNYA....
Kerana DIA pasti bantu kita.....InsyaAllah.....

Selamat membaca........jangan lupa tinggalkan komen atau pertanyaan...hihi

Memilih putus cinta atau sebaliknya...hahaha...Layan bluess...

Inilah realiti dalam cinta.....
Yang datang tanpa memberi salam....
Lantas pergi tanpa bicara.....

Aku pujangga datang melamar.....
Melamar kisah cinta dalam entri.....
Bukan niat ingin menyamar.....
Ini identiti diri ini......

" Berkahwin dengan orang yang kita cinta itu merupakan Impian..Berkahwin dengan orang yang tak dijangka itu dipanggil JODOH"


Banyak yang mempersoalkan tentang sayang,,,
Tentang cinta...Tentang kasih....
Kerana Allah telah memberi kelebihan dan keistimewaan untuk itu...
Hinggakan ada yang berangan-angan ingin menikahi ataupun mengahwini seseorang yang kita cintai.....Bila Allah cipta jiwa kita dengan cinta dan kasih sayang...memang kita impikan dia pasti milik kita....sanggup bercinta bertahun-tahun...setia bertahun-tahun tapi hakikat yang kita impikan bukan takdir jodoh untuk kita...

Hingga sanggup menangis setiap perpisahan itu....kecilnya kita hingga lupakan semua itu...
kita pasti terkenang-kenang dengan apa yang berlaku di antara kita dengan kecintaan kita itu...
Mengapa kita tak fikirkan tentang ketentuaan Allah....
Kerana dialah kita dipertemukan...dah kerana dia kita dipisahkan....
Apa salah kita sujud minta keredhaan hati untuk menerima Qada dan Qadar Allah S.W.T...
Hanya DIA yang mampu menolong kita....SubahaAllah....

" Berkahwin dengan orang yang kita cinta itu merupakan Impian..Berkahwin dengan orang yang tak dijangka itu dipanggil JODOH"

Baca dah hayati apa yang ada kat atas tu....

Memang kita selalu memilih berkahwin dengan orang yang kita cinta....
Dan mengapa kita tak pilih berkahwin dengan orang yang tak dijangka itu....
Kerana pilihan yang paling TEPAT ADALAH JODOH ...
JODOH menerupakan RAHSIA ALLAH.....


Dalam aku mencari cinta.....labuhkan cinta aku pada DIA....
Dalam aku mengenali erti cinta....payungkan cinta aku atas keredhaanNYA.....
Dalam aku menangis kerana cinta......Hiasilah tubir mata ku dengan wudukku....
Dalam aku menerima cinta.....Sujudkan lah aku kepadaNYA....

Agar aku tak terlelap....
Agar aku tak terlena.......
Hanya kerana sekelumit rasa cinta duniawi.....

Bukan mudah untuk memiliki...bukan mudah untuk mencari..berminat dengan ebook Rahsia Memikat Lelaki... Pelbagai teknik dan tips harus diguna pakaikan...selamat mencuba..haha..

2 comments:

  1. Menangislah sepuasnya..habis nangis, mula yg baru..jodoh itu ktentuan Tuhan..

    ReplyDelete
  2. cinta datang dan pergi perkara biasa..

    yang kekal diri kita..sebelum datangnya ajal

    ReplyDelete

Powered by Blogger.