Latest

UNTUK DISEWA RM50 SEBULAN BANNER 728X90

Wednesday, October 19, 2016

Jangan Bandingkan Pageview Blog Anda Jika Inginkan Semangat Menulis...

♥ Assalamualaikum ♥

Jangan Bandingkan Pageview Blog Anda Jika Inginkan Semangat Menulis...

Kebiasaan blogger memang tak lari dari membandingkan blog sendiri dengan blog rakan yg lain. Memang tak dinafikan timbul rasa cemburu dan ingin tahu anda untuk mengetahui...Apakah rahsia di sebalik pageview yang tinggi itu...


Pageview harian blog cik akak


Memang seronok tengok pageview melonjak naik..tapi bukan mudah nak dapatkan pageview begitu...perlu juga usaha...setiap hari kena bebankan otak untuk target pageview blog...

Cuma satu je pesan cik akak..walaupun blog kita tak tinggi mana pageview..tapi kita dah usaha dengan cara tersendiri...belajar untuk menghargai..perbaiki apa yang kita tertinggal...

Paling penting..jangan bandingkan pageview blog kita...Penat kita biarlah kita tahu..yg penting hasil keringat kita sendiri nak mantapkan blog..pelahan-lahan kayuh..hasilnya indah...

Tengok pageview orang lain mencanak naik..mulalah tak senang duduk...macam-macam agenda diatur...sampaikan membebankan diri sendiri....bila dah terbeban..semangat menulis pasti akan luntur...dan....pastinya blog anda hanya tinggal sejarah...

Memang menakutkan....tulah sebab..jangan bandingkan pageview kita dengan org lain..biar kita menulis dengan cara tersendiri..insyaAllah...blog pasti sentiasa bernyawa dengan entri yang segar bugar..haha

9 comments:

  1. untung lah kan ... pageview tinggi. hihi. berapa lah untung akak ni berblogging sebulan. youre my inspiration to blog

    ReplyDelete
  2. saya bandingkan dengan pv sendri setiap bulan..

    ReplyDelete
  3. Makin hebat sekarang nie.. terbaik

    ReplyDelete
  4. Pv cik akak x pernh mgecewakn sentiasa up, blog kita mcm biasa suam2 kuku hehe

    ReplyDelete
  5. saya dengan cerita saya sendiri... tahniah cik akak.

    ReplyDelete
  6. Yelah, kita menulis utk suka2 aje.
    Xkisahkan pvnye.
    Bukan untuk cari makan.

    ReplyDelete

Terima Kasih bersama Dunia Cik Akak... Komen anda sangat dihargai!

HANGAT DIPASARAN