Latest

UNTUK DISEWA RM50 SEBULAN BANNER 728X90

Monday, October 24, 2016

Ada Ke Yang Nak Baca Bila Aku Menulis....

♥ Assalamualaikum ♥


Ada Ke Yang Nak Baca Bila Aku Menulis....


Memilih jadi blogger memang kena kuat mental dan fizikal. Tak percaya..cuba korang tanya blogger otai. Berapa tahun mereka dapat bertahan....Mencari idea dan mencurah idea untuk santapan media....Tapi....adakah penulisan mereka dihargai....hanya mereka yang mampu menjawab persoalannya...



Hasil carian imej untuk menulis

Bila memilih menjadi penulis blog....perkara pertama yang cik akak fikir....

Ada ke yang nak baca bila aku menulis....

Sampai sekarang cik akak tertanya-tanya....ada ke yang nak baca penulisan santai merapu cik akak. Sebab cik akak tahu...Penulisan yang tidak berunsurkan ilmiah memang jarang jadi santapan media...Tapi lama kelamaan cik akak malas nak fikir soal tu...Tapi kadangkala, terasa entri yang cik akak sampaikan tidak menarik minat pembaca....

Blog bukan diari harian kita...tapi medium perantaraan kita dan pembaca...

Mula-mula cik akak menulis dulu....kononnya hanya untuk diari harian. Sebab tak dapat nak luahkan...Dengan cara menulis boleh terluah rasa bebanan...Tapi...siapa yang nak baca..haha....kalau penulisan yang entah apa entah....Dulu memang tak kisah pun bab nie...

Tapi sekarang.....

Nekad aku ingin belajar menjadi penulis yang hebat...chewah

Bila cik akak nekad....satu-persatu cik akak usaha....berjaya atau tidak...tidak mengapa..Sebab cik akak dah usaha....Yang penting...aku menulis dengan cara aku tersendiri....

Satu perkara yang cik akak rasa sejak 3 tahun bergelar penulis blog...

Bukan mudah menjadi blogger...Aku dah mulakan..dan aku kena usaha sampai penghujung langkah....Nekad dalam diri...sayang pada blog...haha



5 comments:

  1. ade cik akak... LeYa memang selalu je baca blog cik akak

    ReplyDelete
  2. sy ada je baaca blog akak.. :)

    sy hrp akak akan terus jdi seorang blogger.. sebab akak ni mmg aktif dlm blog.. buktinya hmpir setiap hari kan akak update entry..

    ReplyDelete
  3. Ada klau tak takan pv akak selalu tip top

    ReplyDelete
  4. jadi blogger banyak membuang masa dan duit..betul tak?

    masa untuk tengok tv dah kurang..

    banyak duit untuk beli data kerana layan blog berbanding media sosial..

    fikir balik..adakah berbaloi jadi blogger..

    jawapannya berbaloi kerana blogger adalah penderma ilmu dalam alam maya

    ReplyDelete

Terima Kasih bersama Dunia Cik Akak... Komen anda sangat dihargai!

HANGAT DIPASARAN