Artikel Terkini

Monday, September 5, 2016

Sukar Tidur Awal...Stress Satu Puncanya

♥ Assalamualaikum ♥

Sukar Tidur Awal...Stress Satu Puncanya
Memang cik akak sukar tidur awal...entah bagaimana nak didik diri serta memotivasikan diri agar terdidik tidur awal. Tidur awal membuat badan kita terasa nyaman...tapi bila tidur lambat...awal pagi memang lemah longlai...hihi...

Sukar tidur awal memang berpunca dari stress..tak kira stress soal apa...memang mengganggu mata kita untuk berehat...tak kira penat sebagaimana badan...tapi mata tak juga berkerjasama nak terlelap...
Kebiasaan cik akak...masa nak tidur tu lah macam-macam yg cik akak fikir..haha..boleh serabut je kepala otak cik akak menanganinya....
Tabiat berfikir sebelum tidur ni yang buat cik akak terbiasa tidur lewat...abg dah bising-bising pun tak dapat membantu..haha...maaf ye abg...bukan tak nak tidur..tapi kita jenis yg sukar tidur awal....

2 comments:

  1. Hehehe ni tul..byk nak fikir spi kekadang tak dpt nak lelap awl huhu..so mmg plg min 5 - 6 jam jer tidur

    ReplyDelete
  2. Saya sebelum tidur doakan awek dulu untuk lelapkan mata

    ReplyDelete