Latest

UNTUK DISEWA RM50 SEBULAN BANNER 728X90

Wednesday, August 3, 2016

Sebelum Ni..Cik Akak Kecoh WhatsApp Tak Blue Tick....Nah Ini Tutorial Hilangkan Blue Tick WhatsApp

♥ Assalamualaikum ♥

Sebelum Ni..Cik Akak Kecoh WhatsApp Tak Blue Tick....Nah Ini Tutorial Hilangkan Blue Tick WhatsApp

Bagi cik akak..blue tick ni mesti wajib bagi cik akak..sebab tak de blue tick..rasa hampa pula kan..haha...kalau ada blue tick..kita dah tahu...orang sana dah baca kita punya wasap kan...tu yang sangat penting bagi cik akak....

Sebelum ni cik akak kecoh dengan wasap yang tak blue tick....terus tanya abg...kat mana nak buat....setting bahagian mana..haha..nampak tak...abg...mula diam..tapi layan gak pertanyaan cik akak yang memang sah2 sengal tak ambik kisah port setting wasap..yang penting cukup dapat mesej..hahaha

Pertama kali...buka akaun wasap anda...klik titik tiga di tepi akaun wasap anda...akan keluar gambar seperti di bawah...tang comel je gambar pemilik wasap tu..hahaha...dah jumpa kan titik 3 tu...klik lah...nampak tak perkataan setting...horray dah jumpa....ikut langkah seterusnya...


Langkah ke2....klik bahagian account....dan lepas tu..akan keluar gambar seperti di bawah....jumpa kan....

 Jumpa gambar di atas kan..klik bahagian privacy...dah klik..pasti keluar gambar tersebut di bawah....ahhhh...


Nampak dah kan.....Bahagian Read receipts bertick kan....kalau bertick tu bermakna..mesej pasti blue tick...

Buang tick tu..secara automatik mesej wasap anda pastinya tak blue tick..hahah...

Senang je kan...

Kalau nak buat...mohon minta izin si suami..si isteri...si kekasih..atau family..tak pasal masal kecoh macam cik akak...sampaikan terbeli handphone baru..hahaha....

Abg sengaja buli cik akak....ambik..main handphone je ke cik akak..sekali wasap tak blue tick....kecoh..sampai cakap abg jahat..hahaha....

Penangan wasap tak blue tick.....dapat banyak view...entri naik di top entri blog...hahaha..kecoh je korang nak tahu juga kan..hihi...

Selamat mencuba..selamat malam...

1 comment:

  1. ok ....sy dah tak blue tick sejak semalam-semalam lagi haha

    ReplyDelete

Terima Kasih bersama Dunia Cik Akak... Komen anda sangat dihargai!

HANGAT DIPASARAN