Latest

UNTUK DISEWA RM50 SEBULAN BANNER 728X90

Thursday, August 18, 2016

Artis Smule Khai Bahar Kena Kecam Gara-Gara Kenyataan Beliau Dalam MHI

♥ Assalamualaikum ♥

Artis Smule Khai Bahar Kena Kecam Gara-Gara Kenyataan Beliau Dalam MHI

Baru nak up retis dah mula buat hal...kerana mulut badan binasa...inilah yang terjadi kepada artis smule yang cik akak minati suatu ketika dulu...tapi sekarang...gara-gara kenyataan yang berbaur menghina sarawak...cik akak terus hilang minat..haha..elok-elok....


 Surat terbuka ini hanya sebagai nasihat buat dia..

Rentetan dari isu khai bahar

Dik...jangan cakap macam tu dik.. kita merantau ke tempat orang..kita cari lah nilai yang baik untuk kita ketengahkan.. saya dah lama dah duduk sarawak ni.. kalau saya kata disini takde apa2 dah lama saya balik...tapi saya masih pulang ke sini walaupun sudah pernah balik ke kampung halaman sendiri. Semua tempat ada keistimewaan masing masing dik. Silap adik ialah adik dah sentuh hati orang sarawak.. 8 bulan kat sini rupanya adik tak kenal.hati budi masyarakat disini. 8 bulan adik di sini adik tak faham sensitiviti orang orang sarawak ni. Bukan saya nak backing sangat..dimana mana pun kita boleh jumpa kelemahan orang. Orang sarawak pun ada kelemahannya..tapi tak perlu lah nak up dalam media sosial atau media massa. Ye adik mungkin exicted sebab baru jadi ghetis (cakap peyrock dah keluo) baru keluar TV3...but please jangan lah keluarkan kenyataan menyinggung rasa. Bukan saya nak mengajar adik.. cuma keterlanjuran kata kata adik ni  membuatkan orang Malaya yang cari nafkah disini kena sindir. Dik..Sarawak bukan macam di semenanjung..perpaduan mereka melangkaui batas kaum dan agama. Bukan macam kita di semenanjung..orang johor kena kutuk...orang pahang tak terasa pun..orang kelantan kena hina orang kedah buat tak tahu je...tapi di sarawak lain dik.. kalau orang limbang kena kutuk...dari lawas sampai lah ke tanjong datu sematan.. marah...tak kira lah iban melayu bidayuh cina semua akan terasa.. so dik khai..please... cakap yang baik baik..pamer yang baik baik..adik nak jadi artis kena berkawan dengan semua orang.. sekian nasihat cikgu pada khai.

Sumber - Surat Terbuka Hanya utk dia...


1 comment:

  1. Sarawakkkk best lahh...nory pergi sekali rasa nak pergi lagi taw...

    ReplyDelete

Terima Kasih bersama Dunia Cik Akak... Komen anda sangat dihargai!

HANGAT DIPASARAN