Latest

UNTUK DISEWA RM50 SEBULAN BANNER 728X90

Monday, May 30, 2016

Ego Boleh Pisahkan Dua Insan Yang Pernah Menyayangi

♥ Assalamualaikum ♥

Ego Boleh Pisahkan Dua Insan Yang Pernah Menyayangi

Ego ini amat bahaya. Sekali terjebak susah nak patah balik. Selagi tak kikis guna mata hati tak mungkin akan bersatu kembali. Jangan pula kikis guna mata pahat. Karang berdarah pula.. Tak kira lah...ego untuk orang yang kita sayang. 


Betul ego ini boleh memakan diri kalau tiada tolak ansur antara pasangan. Jesteru itu, seseorang mesti beralah demi menjaga kasih sayang. Lebih-lebih lelaki. Sorilah bukan niat cik akak nak menunding jari pada lelaki. Tapi mereka lah insan paling banyak ternak binatang ego..hahaha..jangan marah..

Bila gaduh...mula lah nak tunjuk hero & heroin...kalau berlakon filem boleh naik sebagai pelakon paling popular kan. Siapa suruh.....dalam kepala otak...buat apa nak minta maaf..Sedangkan dia yang mulakan dulu....Nah.....jangan kata tak pernah buat. Cik akak mengaku...pernah buat...tapi buat apa nak layan ego...kalau ia bakal memusnah satu perhubungan kasih sayang.

Apa salahnya kita beralah untuk kebaikan. Banyak manfaat yang kita perolehi. Kasih sayang pun sentiasa dekat di hati...

Tipulah kalau dapat hati tak berbisik "Asyik-asyik aku je nak mengalah...Dia buat derr je"....hahaha

Bagi cik akak...bila kita sayang seseorang...kita mampu beralah untuk kebaikan...Hindari hati dengan EGO....sebab ia bakal memakan diri...

Sekian...

8 comments:

  1. lelaki kena kurangkan ego..
    BTW, bila cik akak nak anjur GA lg?
    AK nak jd sponsor la... TQ.

    ReplyDelete
  2. Kena jaga dan kawan ego masing-masing, tak kira lelaki atau wanita. lebih- lebih lagi bila sudah berumah tangga. Kena banyak tolak ansur.

    ReplyDelete
  3. tak dinafikan lelaki tinggi skit ego...hehe...tapi kena saling tolak ansur tak kira lelaki atau pmpn..baru harmoni..

    ReplyDelete
  4. Tolak ansur..sabar..sangat penting dalam setiap hubungan...

    ReplyDelete
  5. Betul :( Ego lelaki ni. ish ! Cik akak kita dah seminggu dia tak contact :'(

    ReplyDelete
  6. Sama saja. Kena buang sifat ego.
    Masing2 ada kelemahan.

    ReplyDelete

Terima Kasih bersama Dunia Cik Akak... Komen anda sangat dihargai!

HANGAT DIPASARAN