Latest

UNTUK DISEWA RM50 SEBULAN BANNER 728X90

Sunday, December 6, 2015

Ibu.....Ibu...Ayah Mana?

♥ Assalamualaikum ♥

Ibu.....Ibu...Ayah Mana?



Ibu mana ayah....

Ayat itu tak mampu bicarakan kepada ibu...walaupun hakikat betapa aku merindui insan bergelar ayah...

20 tahun peristiwa itu akan sering mendampingi aku...

Aku seperti biasa.....menangis pun tak...apatah lagi bersedih....

Bertapa kerasnya hati aku untuk insan bergelar ayah..

Tapi ibu....ibulah semangat aku...menangis ibu umpama melihat aku menangis...

Tapi ibu....insan yang paling kuat aku lihat......20 tahun...sekali pun ibu tak pernah menangis kehilangan suami....

Cuma waktu mula-mula ayah tinggalkan ibu....

Ibu.....aku sayang ibu....adik sayang ibu dunia akhirat....

Selagi terdaya nyawa ini...adik sentiasa akan dahulukan ibu...

Sebab ibu...nyawaku....sebab ibulah cintaku...
Sebab ibulah adik masih di sini....

Kenapa tak pilih ayah.....

Ayah...satu insan yang aku rindui...
Tapi...hati aku.....susah untuk aku mengertikan...

Ayah......insan tak pernah lihat aku menangis...

Ayah....insan tak pernah lihat aku tersenyum bahagia...

Tapi...ayah juga insan yang paling aku rindui....

Aku tak salahkan ayah....tapi ayah tak pernah adil bagi kami...

Ayah...hilang bila kami perlukan kasih sayang..
Ayah pergi bila saatnya kami ini bermanja...

Tapi.......aku tak pernah berdendam dengan ayah...

Sebab ayah.....satu-satu ayah yang aku ada....

Ibu......ayah  di mana.....

Sekali lagi....ayat ini tak pernah aku ajukan kepada ibu...

Sebab ibu nyawa aku.....menangis ibu...umpama aku yang menangis..

Aku sayang ibu dunia akhirat.....

Aku tahu...kehilangan buat aku lebih tabah...tapi sampai bila...

Ayah tak pernah tunjukkan kasih sayangnya pada kami....

Aku tak pernah salahkan suratan Qada & Qadar...

Tapi aku berterima kasih...sebab ada ibu selalu di sisi...

Adik sayang ibu.....

Ayah....terima kasih segalanya....

8 comments:

  1. <33333 sayang both of them jgk :((((

    ReplyDelete
  2. Salaam singgah BW :)

    Sayang mak jugak..huhu..sedih

    http://wzalehawismail.blogspot.my/2015/12/tinggalkan-url-blog-anda-di-teratak.html

    ReplyDelete
  3. Memg tabah hati mak akak..kuatkn hati akak

    ReplyDelete
  4. Moga cik akak sentiasa disisi ibu cik akak hingga satu ketika yang telah Allah tentukan..moga cik akak sekeluarga sentiasa bahagia..amin,.

    ReplyDelete
  5. cik akak sngat tabah, Allah tahu.... ibu pun sgt tabah.... Allah hanya uji hambaNya mengikut kemampuan hambaNya.... semoga cik akak n fmly diberkati dan dirahmati

    ReplyDelete
  6. syurga di telapak kaki ibu ayah kita

    ReplyDelete

Terima Kasih bersama Dunia Cik Akak... Komen anda sangat dihargai!

HANGAT DIPASARAN