Latest

UNTUK DISEWA RM50 SEBULAN BANNER 728X90

Tuesday, December 1, 2015

Harga Terkini Minyak Petrol RON95, RON97 & Diesel Berkuatkuasa 01 Disember 2015

♥ Assalamualaikum ♥

Harga Terkini Minyak Petrol RON95, RON97 & Diesel Berkuatkuasa 01 Disember 2015 | Tadi sepintas lalu tengok rakan blogger up entri tentang minyak petrol. Lelaju pula jemari cik akak klik tajuk entri..hihi..nampak tak penangan minyak ni kepada cik akak..korang mesti ingin tahu juga harga terkini kan.


  • RON95 : RM1.95 : Turun 10 sen (RM2.05 seliter)
  • RON97 : RM2.45 : Kekal (RM2.45 termasuk 6% GST)
  • DIESEL : RM1.90 : Kekal (RM1.90 seliter)
  • Harga bulan November 2015 dalam (  )


Bercakap soal minyak, Tahun 2015 nie...memang tahun minyak naik. Entah berapa kali minyak naik. Lepas tu.....pasti memberi penangan kepada harga barangan..adoi...yang nie....cik akak memang mengeluh.

Mana tak mengeluhnya.....bawa duit RM100 beli barang....barang dibeli pun tak banyak mana...GST melampau betul....6% memang banyak....

Sabar boleh lah sabar,,tapi kalau dah ikat perut tak makan..haha...korang boleh sabar ke....nak berbelanja pun kita rasa takut...

Minyak....minyak....entah apa lah nak jadi...hahaha...

Nak marah pihak tu.......memang tak dapat..kita siapa lah..suara rakyat mana de orang dengar..haha

Minyak dah ada harga baru berkuatkuasa 01 Disember 2015..

Hari ini juga kemaskini BR1M Berkuatkuasa juga....dapat

3 comments:

  1. Ok la tu... ada juga BR1M... teman nie langsung tak dapat apa.... keluar duit lagi ada laa...

    ReplyDelete
  2. Memang sakit hati dan marah..
    Tapi suara kita langsung x diambil peduli..
    Malah disuruh keluar dari Malaysia..
    Yang mampu dibuat berjimat dan mencari yang berbaloi dan seadanya..
    Kalau minyak, saya suka mengamalkan pembelian melalui liter..
    Lebih ekonomi dan berbaloi..

    ReplyDelete
  3. syukuirlah ada penurunan..boleh isi banyak2 jalan jauh pun ok kan..CA

    ReplyDelete

Terima Kasih bersama Dunia Cik Akak... Komen anda sangat dihargai!

HANGAT DIPASARAN