Latest

UNTUK DISEWA RM50 SEBULAN BANNER 728X90

Tuesday, November 17, 2015

Aku Bukan Femes - Kisah Cik Akak & Dunia Blogging

♥ Assalamualaikum ♥

Aku Bukan Femes - Kisah Cik Akak & Dunia Blogging | Entri ini adalah entri yang mengimbau nostalgia waktu cik akak bergiat dalam penulisan alam maya. Menulis dengan kejujuran..hinggakan entri ini mendapat kritikan rakan blogger..membidas jesteru menyokong..hahaha..hangit lah kenangan penulisan cik akak suatu ketika dulu..chewahhh...

Imej google

Sekarang ni dah ramai blogger sepermainan cik akak dulu dah tak bergiat menulis. Cik akak rindu korang tau....alamak...sedih pula cik akak....bagi cik akak tisu jap...

Korang....aku rindu korang...korang tak bertahan macam aku..aku sebenarnya nak bersara juga menulis..tapi bila aku kenangkan balik...penat jenuh aku nak jadikan aku femes..agak-agaklah kalau aku nak bersara...hahahaha..macam lah cik akak hebat sangat....

Cik akak tak tahu lah..tang mana cik akak boleh dapat nama dalam alam maya nie.....jumpa pon tak....tengok batang hidung pun tak lagi.....tapi korang tetap juga nak bagi cik akak femes.ahaha

Ah sudah.....angkat bakul.....baik korang jangan teruskan membaca...karang korang naik angin pula baca entri yang cik akak nak sampaikan..

Cik akak dah bagi amaran tu..pandai-pandai lah korang....

Dipendekkan cerita......korang baca dulu entri..baru komen..hahaha
Sebelum baca entri cik akak kena senyum dulu....hihi..

Aku ingin jadi femes...tapi lah biar aku ingat aku lahir dari angka sifar juga...
Biarlah hatiku hanya pada kawan-kawan aku....
Dan paling penting janganlah ada wujud perasaan sombong di hati aku....

Tapi aku suka bila aku tak femes...sebab aku boleh singgah blogwalking belog rakan-rakan...
Walau aku tahu kehadiran aku mungkin tak dijemput sekali pun...
Dengan erti kata lain...tidak dialu-alukan...
Aku senang begitu...
Kerana aku tahu...kejayaan sesorang tak mungkin melangkah tanpa pijak angka sifar...
Tipulah kalau hidup dia berjaya seumur hidup kan....

Dan aku suka juga bila aku tak femes.....
Orang kenal aku macam mana......
Dan aku ada masa dengan kawan-kawan aku.......

Bila aku pulish entri......
kawan-kawan ku tetap setia kepada aku...
Membaca entri aku walaupun aku tahu....
entri itu bukan ada makna apa pun....
Sebab aku tak femes......

Bila orang komen blog aku.....
aku gembira lantas senyum sampai ke telinga....
Sebab aku tahu...entri aku dihargai walaupun hanya makan sipot sedut....
Tapi aku tak reti makan sipot sedut...aku sebut je....
Korang tahu makan...korang makan je lah...tak yah jemput aku...hihi..
Tapi aku suka sebut sipot sedut...hihi

Bila aku tak femes....
Orang minta tolong aku....
Pasti aku tolong.....
Biarpun aku tak tahu nak tolong cam mana.....
Kalau aku tak tahu....aku google je tutorial tu...
Bagi link kat dia.....
Bahagianya aku bila aku tak femes.....

Bila aku tak femes.....
Orang tag aku join segmen.....
memang aku layan 100 peratus....
Satu bonus aku bagi kepada mereka yang tag aku....
Sebab aku tahu...mereka ingatkan aku waktu itu...
Terima kasih.....walaupun aku bukan blogger femes.....

Terus terang aku tak banggakan blogger femes...
Serius tak...sebab mereka nie sombong.....
Bila femes pulish entri....kita tak femes berebut-rebut nak komen...
Tapi sedar tak sedar dia tak pandang kita....
Itu yang aku tak suka femes.......

Bila femes buat segmen....
berebut korang nak join...
walaupun hadiah hanya topup RM10.00....
Tapi femes tak layan pun korang...

Bila femes masok blog kita.....
Dia cuma komen kat cbox sahaja....
Tapi kita pula sibuk nak komen entri dia...
Adakah itu penghargaan buat kita......

Bukan aku anti femes....
Tapi aku tak suka femes...
Sebab membuatkan orang lupa mana bumi dipijak...
Lupa kain apa yang digunakan untuk mengapankan mayatnya...
Itu paling aku tak suka femes.....

Cuma aku mencari teman....
Teman hidup semati dengan aku...
susah senang bersama aku...
Menangis aku...mereka menangis sama....
itu barulah sahabat aku...
walaupun aku bukan femes

9 comments:

  1. deep nya post ni cik akak.. tiba2 rasa sedih pulak :'( tapi tak pe, ina percaya.. kalau cik akak femes sekali pun, cik akak tak akan lupakan blogger2 kawan cik akak..

    ReplyDelete
  2. Hehehehe.. Cik Akak tetap sama macam dlu.. Thanks kak

    ReplyDelete
  3. setelah berpenat lelah beberapa tahun dalam blogger akhirnya tercapai juga saya 1 followers huhu

    ReplyDelete
  4. Klau da femes pasti akan lupa daratan kan..selalunya la kan..Lya knl cik akak waktu mula2 brblog 3 thn yg dulu..lma gak tu kan..maaf la Kak kekdg da ksmptn Lya pasti singgah cne.kekdg x sempat tu pepaham la hihi..apa pun kita support blog akak

    ReplyDelete
  5. suka entri cik akak ni,,sangat jujur,,good luck sis,,walaupun kita baru kenal di alam maya ni sedangkan saya pun 3 tahun lbih dah berblog,baru kenal cik akak,,

    ReplyDelete
  6. Rindu kat orang femes ni... :)

    Tu la... Banyak sangat tengok drama dan berfantasi... cer lihat dunia realiti.
    InsyaAllah... ada teman hidup semati depan mata tapi tak disedari...

    ReplyDelete
  7. Apo2 pun mesti ikhlas.. Baruk laa orang suko walau sik pemes pun... Nak cik akak nak :)

    ReplyDelete

Terima Kasih bersama Dunia Cik Akak... Komen anda sangat dihargai!

HANGAT DIPASARAN