Header Ads

Novel Bercintalah Pula Kita Karya Orkid Edyliyne - Novel Akan Datang

♥ Assalamualaikum ♥

Novel Bercintalah Pula Kita Karya Orkid Edyliyne - Novel Akan Datang 


SINOPSIS BERCINTALAH PULA KITA : Satu kejadian berlaku membuatkan gadis bernama hampir sama dengannya itu sentiasa mahu terus mengekornya. Persis anak kucing yang baru berjumpa dengan tuannya.
“Oh... anak kucing rupanya. Hah! Anak kucing!”
“Encik... boleh tolong saya?”
“Manusia rupanya. Kenapa duduk dalam kotak ni?”
“Encik... tolong saya...”
“Kenapa duduk dalam kotak ni?”
“Saya kena buang.”
“Buang?”
Okeylah. Daripada apa yang Rian ingat, dari situlah bermulanya kisah mereka.
Rian, lelaki yang memang takutkan perempuan. Lebih-lebih lagi perempuan yang tidak dikenalinya. Lain pula dengan perangai Nina, gadis yang sering dikaitkan dengan perkataan lembap. Tapi, sekali Nina sudah kenal dan suka, jangan haraplah orang itu hendak lepas daripadanya.
Bermacam-macam perkara cuba Rian lakukan sehingga tanpa sengaja menjadikan Marit teman wanitanya. Semua itu membuatkan Nina semakin lama semakin jauh daripadanya. Ketika Rian tidak sudi lagi menjadi tuan kepada ‘anak kucing’ yang dikutipnya itu, ada pula tangan lain yang datang membelainya, membuatkan ‘anak kucing’ itu beralih tuan.
Rian tidak mengerti kenapa otaknya terus sahaja menafikan kewujudan satu rasa yang pelik kepada Nina? Tapi kenapa dalam masa yang sama hatinya rasa terdera dengan jarak yang berlaku antara dia dan Nina? Ah! Dia tidak sangka hubungan yang dianggap sekadar hubungan antara anak kucing dan tuannya itu, menjadi satu perkara yang besar untuk dia fikirkan.

4 comments:

  1. Macam best juga novel ni.. nqk g cari kat toko buku lah nanti..

    ReplyDelete
  2. Adakah ini sambungan novel kau aku kita?

    ReplyDelete
  3. Adakah ini sambungan novel kau aku kita?

    ReplyDelete

Powered by Blogger.