Header Ads

Kebahagiaan Pasangan Bukan Hanya Terletak Pada Hubungan Kelamin Sahaja

♥ Assalamualaikum ♥

Kebahagiaan Pasangan Bukan Hanya Terletak Pada Hubungan Kelamin Sahaja | Maaf tertiba entri cik akak nie jauh melencong 100 peratus dari paksi asalnya. Entri yang cik akak tulis sekadar peringatan pasangan di luar sana...Sebelum ini, cik akak ada lah up satu entri Tips Lembutkan Hati Suami. Tapi dapat pula, komen yang cik akak tak berpuas hati...hahaha..angin -angin sepoi bahasa dah bertiup...ambik kau..


Kebahagiaan pasangan bukan terletak hanya pada hubungan kelamin sahaja. Tapi kerana redha Allah pada hubungan kita....bagaimana cara kita mengemudi bahtera hidup berpasangan. Kalau bukan dengan izinNYA...kau...dan kau belum tentu bertemu pasangan anda.

Berbalik kepada tujuan asal engko berkawen...kalau tujuan asal engko hanya mak benda tu je....tak mungkin bahtera kau akan kekal. Bukan cik akak nak doa yang tidak baik. Tapi itulah hakikatnya..

Sebab pasangan anda bukan robot yang boleh korang buat sesuka hati sahaja. Bila nak benda tu, laju je korang redah ye...huhu..susah-susah....

Kenapa tak fikir hidup berpasangan ni, bertujuan untuk kita meraih redha Allah bersama...Saling lengkap-melengkapi, hormat-menghormati dan saling bertolak ansur dalam apa jua keadaan. 

Jangan nak main redah je kan..ingat juga perasaan pasangan anda. Sebab wanita nie...dia perlukan kasih sayang...bukan kekasaran anda. Dia juga perlukan sesorang yang boleh berkongsi apa-apa dengan dia....Malahan perhatian kaum Adam yang lebih mereka dambakan.

Redha Ilahi...pengikat kasih sayang suami isteri...

Sekali lagi maaf dari cik akak...andai ada makhluk Allah yang tersinggung dengan isu yang cik akak tampilkan..sekian...

4 comments:

  1. boleh komen ke kes 18sx ni?haha...bagi saya, ramai lelaki beranggapan ianya adalah terpenting.Makanya, bila isteri merajuk, itu ajelah cara yang mereka gunakan.Sedangkan hakikatnya, bagi seorang perempuan, perkara begitu bukanlah pengubat hati.terpaksa dalam rela bukanlah jalan terbaik.Memadai sekadar memohon maaf...sama ada secara terang atau hanya kiasan mata dan perbuatan.Itulah yang dinamakan komunikasi bukan lisan.

    rumusannya, kebahagiaan terletak kepada komunikasi , bukan pada perbuatan tersebut sahaja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh je komen kak...memang dialu-alukan...makseh juga tips perkongsian komen akak...moga memberi kesedaran kepada pasangan lain..

      Delete
  2. Ada hikmah disebalik takdir Allah lelaki kahwin 4, salah satunya utk mengelakkan perceraian.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahha..up entri lepas nie..hahaha..tengok respon orang ramai....tapi perempuan tak suka bermadu..sebab madu manis..tapi menyakiti hati..hahaha

      Delete

Powered by Blogger.