Latest

UNTUK DISEWA RM50 SEBULAN BANNER 728X90

Saturday, September 5, 2015

Novel Terbaru 2015 : Novel Aku Dipinang Duda

♥ Assalamualaikum ♥

Novel Terbaru 2015 : Novel Aku Dipinang Duda.

Tajuk novel dah menarik, apa lagi kenalah beli. 

Sinopsis Novel Aku Dipinang Duda


Lelaki bernama Firman Ahmed itu memanglah tidak digemari oleh Nurul Rania. Dalam pertemuan awal lelaki itu sudah mengakui dirinya duda yang memerlukan teman. Pertemuan seterus-seterusnya, ada sahaja gelagat lelaki itu yang membuatkan darahnya naik. Lelaki gatal! Rania memang alergi lelaki persis itu. Apatah lagi dengan title duda yang digalas Firman, pasti sahaja telahan itu dirasakan benar. Apa yang membuatkan dia benci dengan lelaki itu?
“You ada urusan apa kat sini?”
“Dah nama pun hospital. Buat apa lagi?”
“Oh, setahu I, banyak tujuan manusia datang ke hospital ni, Cik Rania. Kalau untuk wanita.. mungkin memeriksa kandungan. Atau kesuburan. You yang mana satu?”

Dah berkawan dengan adiknya, boleh pula meminang dirinya. Memang nak kena pelangkung si duda itu! Namun kata orang, kalau dah jodoh tak ke mana perginya.
Perkahwinan mereka bermula normal seperti manusia lain. Ada manis ada duka. Adatlah manusia perlukan masa untuk serasi dengan pasangan hidup mereka. Kehadiran anak-anak tiri, Irsyad, Iqbal dan Ferhad mengubah persespsi Rania kepada perkahwinan.
Sekarang ni Irsyad pergi naik atas cakap pada daddy, daddy pun jangan jadi pemalas! Jangan banyak cakap! Tahu nak membongkang aja. Pergi cepat bagitahu daddy!”
“Daddy kata daddy penat drive. Mummy tadi duduk aja dalam kereta membesarkan punggung kat sebelah daddy.”
Namun bahagia mereka mula diuji. Hanez, bekas isteri Firman tiba-tiba menyampaikan hajat mahu mengambil alih jagaan ke atas anak-anak kandungnya. Hatinya tidak mampu menolak rasa cemburu melihat anak-anaknya lebih menyayangi ibu tiri berbanding dia. Semudah apa rintangan hidup mereka? Apa mahunya orang ketiga itu sebenarnya?

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih bersama Dunia Cik Akak... Komen anda sangat dihargai!

HANGAT DIPASARAN