Latest

UNTUK DISEWA RM50 SEBULAN BANNER 728X90

Thursday, September 3, 2015

Kenapa Pula Kuah Mee Jawa Cik Akak Boleh Tertinggal

♥ Assalamualaikum ♥
Kenapa Pula Kuah Mee Jawa Cik Akak Boleh Tertinggal. Al-kisah hari ini asyik berhubung kait sahaja dengan mee jawa. Agaknya penuhlah entri cik akak pasal mee jawa..hahaha...Tapi sebelum tu...kena baca entri Al-kisah kuah Mee Jawa Tertinggal di kedai. Tak sangka entri ini juga yang blogger suka komen kan..hahaha..Tak pe...meh cik akak cerita lebih lanjut....
Dipendekkan cerita...sebenarnya mee jawa ini bukan cik akak yang beli. Tapi rakan sekerja cik akak yang tolong bungkuskan untuk cik akak. Bukan salah dia juga...Sebab nak cepat...tak perasan pula pembantu kedai tu tak bungkuskan kuah sekali. Kebiasaannya...memang tak pernah pun berlaku...Mungkin pembantu kedai tu tengah strees putus cinta....dan kuah mee jawa cik akak pun dia abaikan...

Apa yang mengejutkan cik akak......bila waktu nak makan tu...aieeee...kuah tak ada...Macam mana nak makan....dah mee tu sah-sah tak de rasa apa-apa...Kalau kat Sarawak kebiasaaan kuah mee akan dibungkus dalam plastik yang berlainan. Takut basi kan...Dah bungkus berlainan...Begitu lah jadinya..haha...Tak de lah gara-gara pembantu kedai tu putus cinta...cik akak je sengaja bikin gempak..haha

Dan satu hal blogger perlu tahu....mee jawa pun, bukan rezeki sarapan cik akak.....

Eh...eh...kenapa pula tak tambah sup sendiri je....

Sebenarnya bukan tak nak...masalah kat pejabat mana de bahan-bahan tu semua...Kalau kat rumah...boleh tambah perisa....buat mee sup ke....mee kari ke.....tapi kat pejabat...semestinya tak boleh....jadi cik akak tak makan lah...

4 comments:

  1. alahai ...ciannya cik akak..habis cik akak sarapan dgn apa?

    ReplyDelete
  2. Salam singgah petang cik akak...sabar lah cik akak...hihi

    ReplyDelete
  3. febret kmk.. mun ada sate ngn kuah sate ng nyaman.. hehe

    ReplyDelete

Terima Kasih bersama Dunia Cik Akak... Komen anda sangat dihargai!

HANGAT DIPASARAN