Artikel Terkini

Sunday, September 6, 2015

Kenapa Masih Memilih Blogspot...Sedangkan Berdomain Sendiri Lebih Mantap

♥ Assalamualaikum ♥

Kenapa Masih Memilih Blogspot...Sedangkan Berdomain Sendiri Lebih Mantap
Hari muncul lagi blog baru...esok lusa ada lagi...tapi kenapa mereka lebih memilih berdomain sendiri dari menggunakan blogspot...tapi kita yang dah lama...masih berada di posisi yang sama...masih setia pada penggunaan blogspot..

Adakah blogger lama ini tidak sebijak adik-adik sekarang....tidak berani membeli domain sendiri. Bagi cik akak.....berdomain sendiri ini lebih mantap sebab boleh maju cepat dari yang menggunakan blogspot....tapi jangan lupa pula.....penggunaan blogspot boleh maju dengan ada keyakinan dan usaha yang tinggi...

Apa yang membezakan kita....cuma gaya penulisan sahaja....mahu yang elok...kena usaha sendiri....berjaya...kena ada matlamat...

Cik akak bukan sembang kosong...tapi bercakap soal realitinya...

Berjaya kita kerana usaha...


Harga murah cik akak...kenapa tak tukar berdomain sendiri....jawapan cik akak senang je....nanti-nantilah cik akak berdomain sendiri......sebab cik akak lihat setakat mana usaha blogger kecil macam cik akak nie....mampukah penggunaan blogspot maju dengan nilai penulisan tersendiri.....

Bukan harga jadi ukuran...tapi gaya penulisan yang ikhlas dan jujur pada setiap entri yang diterbitkan......berdomain sendiri mungkin beridentiti tersendiri dan lebih mantap....tapi pengguna blogspot pun boleh maju..kan..kan...

Cik akak tak teringin ke nak guna domain sendiri? 

Jawapan cik akak senang je...tunggu 10 tahun akan datang kot...itu pun kalau cik akak masih bergelar penulis blog..hahaha...

Blogspot free je......sepanjang tahun...lagi jimat...hahaha...

Jangan marah.....cik akak sembang ilmu sekejap...layan

11 comments:

  1. Betul...setiap blogger ada cara dan matlamat peribadi..yang penting setiap coretan itu tulus dari hati kesannya juga moga menjentik hati pengunjung..

    ReplyDelete
  2. Salam singgah malam cik akak....paling penting keikhlasan kita dalam penulisan dan yakin pada diri pasti berjaya...semoga cik akak terus mantap dan berjaya dalam bidang ini...

    ReplyDelete
  3. Assalammualaikum... naomie,

    masing2 ada pandang yg tersendiri kan... yang penting penulisan yang berharga itu yang dipandang pembaca kan...

    mselim3

    ReplyDelete
  4. Salam. Ada banyak duit, bolehlah guna domain sendiri.

    ReplyDelete
  5. betul tu.. blogspot lg senang tak payah nak pk banyak

    ReplyDelete
  6. Banyak alasan pulak cik akak ni, kalau tak tau camana nak tukar mengaku je la, saya boleh tolong tukarkan..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha...lawak den...ye lah masih mahu mengguna blog spot nie..tunggu entri mantap sikit bolehlah tukar domain sendiri

      Delete
  7. samalah nak berdoamin sendiri jugak

    ReplyDelete
  8. Ermmmm??? Oh... Isu jugak eyh benda nie... Saya tak ambik serius pun. Sebab niat utama nak simpan kenangan jer... Bahan bacaan masa depan. Hahaha

    ReplyDelete