Latest

UNTUK DISEWA RM50 SEBULAN BANNER 728X90

Sunday, August 30, 2015

Resepi Simple : Ayam Goreng Kunyit Simple

♥ Assalamualaikum ♥
Resepi Simple : Ayam Goreng Kunyit Simple. Hidup bujang kena menu yang simple je..hahaha...ayam goreng nie menu kegemaran adik dan anak buah cik akak. Makan berdua dengan adik masak yang simple udah...orang bujang kat luar sana boleh lah cuba menu cik akak nie....berbaloi dari berbelanja kat luar..

Beli je ayam wing....rm10.99 sekilo boleh tahan 2 atau 3 hari untuk rumah bujang kan..jimat lagi kat situ..hahaha...zaman government suruh tambah nie memang hidup perlu kebijaksanaan berbelanja..haha.

Lebih lagi...nilai ringgit makin menyusut..so ambil langkah berjimat...lebih bagus...

Berbalik kepada isu Resepi Ayam Goreng Kunyit Simple...


Ayam Goreng Kunyit Simple...imej cik akak snap sendiri ye..hihi

Bahan-bahannya
  1. Ayam wing 4 ketul dan potong dua....supaya lebih senang digoreng dan lebih kemas.
  2. Serbuk perisa maggi - dua sudu makan
  3. Sedikit kunyit
  4. Minyak masak untuk mengoreng

Caranya mudah je...gaul dan campur kesemua bahan no.1 hingga 3. 
Lepas tu peram untuk berapa minit..supaya rasa sebati dengan ayam tadi. 
Sementara itu panaskan minyak. Bila dah panas...goreng ayam tadi dengan api yang perlahan hingga garing..

Mudah kan...tak perlu banyak bahan...kalau nak salut tepung...tak berapa sedap..buat je simple macam ni...memang sedap...makan cincah sos kan..

Selamat mencuba ye orang bujang...suri rumah nak cuba boleh juga..hahahaha...

3 comments:

  1. Mkn dgn nasi pns uishh sdp hhehe

    ReplyDelete
  2. simple simple pon sedappp hai cik akak...singgah sini ya

    ReplyDelete
  3. Salam. Serbuk perisa maggi tu dapat di mana cikgu?

    ReplyDelete

Terima Kasih bersama Dunia Cik Akak... Komen anda sangat dihargai!

HANGAT DIPASARAN