Latest

UNTUK DISEWA RM50 SEBULAN BANNER 728X90

Saturday, August 15, 2015

Drama Jodoh Sebelah Pintu & Sinopsis Jodoh Sebelah Pintu

♥ Assalamualaikum ♥

Drama Jodoh Sebelah Pintu & Sinopsis Jodoh Sebelah Pintu

Sinopsis Novel Jodoh Sebelah Pintu : Mona Airawani bakal dijodohkan dengan lelaki yang penuh misteri bergelar Alang yang tidak pernah dilihat dengan mata kasarnya. Hubungan mereka hanya berlangsung melalui telefon, hanya suara tanpa rupa!
“Janji yang awak gantikan tempat saya bila akad nikah nanti? Awak jabat tangan dengan tok kadi dan biar saya yang ambil tempat awak. Bersimpuh di belakang.” ~Encik Tunang Tubi.
Namun begitu pertemuan pertama yang diatur terpaksa dibatalkan gara-gara terserempak dengan dua orang jirannya yang berperangai seperti hantu, Irfan dan Badrul. Dalam pada berperangai seperti hantu., Mona dikejutkan pula dengan sebuah kenyataan. Bakal tunangnya tidak jauh, terlalu dekat, malahan hanya sebelah pintu! Tapi siapa? Adakah si Badrul Syah yang suka mencari fasal?
“Ganasnya akak. Tutup pintu guna kepala lutut.” ~Badrul Syah
“Nak tutupkan mata orang dengan kepala lutut ni pun boleh.” ~Mona.
Atau si Amirul Irfan yang tidak kurang celoparnya?
“Ala, Mona, bolehlah... tadi tengok macam tak best. Bila tengok lidah Mona yang cute rasa aiskrim tu, automatik abang rasa...” ~Amirul Irfan
Pap!! Tak sempat dia sambung, sudah terpacak aiskrim kon di atas kepala dia.“Automatik rasa sejuk kat atas kepala, kan?” ~Mona Airawani
Setelah identiti misteri si tunang terbongkar, hati Mona Airawani mula dibelit perasaan bersalah kerana sering bersikap buruk terhadap lelaki itu. Apatah lagi benih cinta dan sayang cuba disemai sebaiknya demi kebahagiaan mereka berdua di masa hadapan. Namun ada resah kian berbelit dengan kehadiran orang ketiga yang datang mengganggu.
Mampukah Mona dan si tunang dari sebelah pintu melalui cabaran-cabaran yang mendatang? Dan, siapa sebenarnya tunangan Mona Airawani?

5 comments:

  1. bila start tayang ni, cik akak? ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah ditayangkan dik...tapi tak de ditayangkan ditv

      Delete
    2. Dah ditayangkan dik...tapi tak de ditayangkan ditv

      Delete
  2. Pastu mcm mana nk tengok kak??? Plis give me idea

    ReplyDelete
  3. Pastu mcm mana nk tengok kak??? Plis give me idea

    ReplyDelete

Terima Kasih bersama Dunia Cik Akak... Komen anda sangat dihargai!

HANGAT DIPASARAN