Latest

UNTUK DISEWA RM50 SEBULAN BANNER 728X90

Saturday, April 4, 2015

Resepi Ikan Lumek Goreng Crispy

♥ Assalamualaikum ♥

Resepi Ikan Lumek Goreng Crispy

Pasti enak dan sedap kan. Ikan lumek hanya boleh didapati di perairan Negeri Sarawak sahaja. Ikan jenis ini adalah ikan bermusim. Sebab tu jarang ada. Kalau tak musim memang payah juga nak cari.

Ikan lumek memang sedap kalau digoreng bersalut tepung. Ala-ala ayam kefci je rupa dia..haha...senang dah mudah. Tapi serius sedap. 

Isi yang lembut dan rasa yang agak manis-manis memang sesuai digoreng bersalut tepung. Tak kisah lah nak guna tepung apa. Paling senang..guna je tepung Kentucky kotak tu. Sebab tepung tu ada rasa kan.

Berbalik kepada bahan-bahannya
Ikan lumek, tepung, telur, serbuk kunyit dan perasa maggi. Guna garam pun boleh.






Inilah hasilnya...nampak sedap kan...memang sedap pun. Habis dah. Tak sempat nak jemput korang join makan..meh datang sarawak nanti cik akak goreng ikan lumek crispy untuk korang..hahaha


10 comments:

  1. Akak x pnh mkn lg ikan ni ..nanti pi sarawak lg boleh carik kot...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kena datang musim baru ada ikan nie kak..hihi

      Delete
  2. Cik akak, sy dh cuba mkn, but can not go laa. May be kena cuba yg cik akak yg goreng. Nnt2 nk g sibu ar jumpa cik akak

    ReplyDelete
  3. Cik akak, sy dh cuba mkn, but can not go laa. May be kena cuba yg cik akak yg goreng. Nnt2 nk g sibu ar jumpa cik akak

    ReplyDelete
  4. ikan lumek. first time dengar cik akak :D

    ReplyDelete
  5. Memg nmpk crispy Sgt la Kak, Segar msti sdp

    ReplyDelete
  6. 👍👍👍👍👍 pebret skluarga..

    ReplyDelete
  7. Ikan lumek goreng crispy sepinggan pn x cukup,sbb trlampau sedap

    ReplyDelete
  8. Ikan lumek krispi kalau sepinggan pn x cukup sbb trlampau sedap

    ReplyDelete
  9. Ikan lumek krispi tbaek..

    ReplyDelete

Terima Kasih bersama Dunia Cik Akak... Komen anda sangat dihargai!

HANGAT DIPASARAN