Latest

UNTUK DISEWA RM50 SEBULAN BANNER 728X90

Monday, January 12, 2015

BR1M 2015 Dah Masuk Akaun Permohon

♥ Assalamualaikum ♥


BR1M 2015 Dah Masuk Akaun Permohon. Riuh desas desus isu Bantuan Rakyat 1 Malaysia Dah Masuk Akaun Pemohon.  Mula-mula muak juga cik akak nak percaya...tapi bila sepupu mesej yang dia dah dapat bantuan tu..lelaju je cik akak pergi semak..haha.tapi cik akak lom lagi masuk lah...tak semua..tapi sebahagian je yang dah masuk akaun..

Apa kata korang pergi semak akaun korang..mana tau ada rezeki...

Baru hari ini tau bantuan tu masuk akaun..alhamdulillah dapat juga beli baju sekolah anak-anak kan..

Kat sekolah cik akak pun Bantuan RM100 dah diagihkan...minta lah ibu bapa guna sebaik mungkin untuk beli peralatan sekolah..

Kalau zaman cik akak...bantuan macam nie mana de...budak sekarang semua untung...tunggu masuk kelas belajar je..haha..

Bila dikenang saat cik akak masuk sekolah...beg tak berganti pun..baju seragam guna je yang lama...biasalah ibu tak mampu nak beli kan..anak-anak ramai yang sekolah...gigih juga ibu hantar cik akak gi sekolah...nangis kalau dikenang eh ..emmm

Duit bekal pun tak de....rehat tengah hari ikat perut je...nak buat cam mana..rezeki ibu mampu nak hantar cik akak sekolah je..duit poket langsung tak de...tapi mengeluh memang tak cik akak..sebab cik akak tahu...kemampuan ibu....

Bukan budak zaman sekarang...sekolah kemain lagi bergaya...lepas tu langsung tak ingat nal.berbakti balik kepada ibu bapa...emmm..

41 comments:

  1. Alhamdulillah..tahniah kepada yang dah masuk tu...^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahniah..mama dah semak juga ke..mana tau Allah bagi rezeki mama kan

      Delete
  2. btol tu cik akak :) nanti nk suruh ayah pergi cek !

    ReplyDelete
  3. nak try pergi check jugak nnti...hehe

    ReplyDelete
  4. kite pun check belum masuk lagi. hehe

    ReplyDelete
  5. kan? bdk zmn skrg ibubapa ikut je nak pesen beg, kasut apa..kalo x kenang untung jgk xthu r

    ReplyDelete
  6. singgah sini sambil klik iklan . jom ke blog shahril . ade entry baru !

    http://muhammadshahril97.blogspot.com/2015/01/tarikh-agihan-duit-br1m-2015.html

    ReplyDelete
  7. Wah...tak lama lagi pula dapat bonus dan gaji! Teballah beg duit cik akak... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha...uncle memang...tak senang kalau tak kacau cik akak..hihi..alhamdulillah uncle. Rezeki ibu juga..hihi

      Delete
  8. Untung same dpt br1m tu... Gunakanla sebaiknya ;)

    ReplyDelete
  9. Gi Kat sini...

    https://ebr1m.hasil.gov.my/DefaultSemakanKeluar.aspx?m=s

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah semak...tapi masih dalam proses..kiki

      Delete
    2. Hehe... Kebanyakan yang dpt awal yg guna BSN, CIMB

      Delete
    3. Yeke..kenapa cik akak tak terpilih dapat awal..hihi

      Delete
    4. Silala check harini... Kebanyakan dah dikreditkan hehe

      Delete
    5. Thank q..dah masok dah..alhamdulillah..rezeki..rezeki

      Delete
  10. Klo dah masuk akaun dia tulias ape erkk ... klo dalam proses tu belom masuk la kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Entah..hihi..cik akak pun masih dalam proses lagi..emm

      Delete
    2. Jgn tengok pada semakan, tgkla pada akaun hehe... Insya Allah kebanyakan semua bank dah dikredit harini

      Delete
    3. Yes...alhamdulillah dah masok dah brim

      Delete
  11. Dalam keterangan akaun Bayaran BR1M 2015... semak status online masih dalam proses...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cik akak baru je dapat ari nie..hihi..cuba semak akaun

      Delete
  12. Ya bruntung btl budak zaman skrg kan.x mcm kita dulu bila di kenang memg sedih.parent kita bukan org yg brkemampuan kan

    ReplyDelete
  13. spanjang hari cek acc.. belum ado..

    ReplyDelete
  14. ada yang dah dapat , masih ada yang belum. mungkin berperingkat kot...

    ReplyDelete
  15. Replies
    1. Kerja kat lembaga hasil ke.hihi..
      Tahu2 je

      Delete
  16. Arini dh 5 kli aku g cek brim..tp xmsuk2 ag

    ReplyDelete

Terima Kasih bersama Dunia Cik Akak... Komen anda sangat dihargai!

HANGAT DIPASARAN