Latest

UNTUK DISEWA RM50 SEBULAN BANNER 728X90

Saturday, January 24, 2015

Belajar Untuk Jadi Lebih Matang...

♥ Assalamualaikum ♥

Imej google.

Dunia blogging manusia memang banyak ragam dan bulu. Sebab itu kita perlu berhati-hati dan jangan mudah menganggap mereka sebagai kawan. Ini lah yang berlaku terhadap cik akak sendiri...kalau kita kawan, kita wajib jaga baik buruk dia..tapi tidak semua mereka seperti yang kita inginkan...

Di sini cik akak bukan nak menunjukkan yang cik akak ini hebat...hari-hari boleh up entri..tapi sebaliknya ada yang mengata atau mengutuk diri ini...cik akak tahu semua itu dugaan untuk diri ini..

Satu yang cik akak ingatkan...jangan menulis entri sewaktu kita geram atau marah. Sebab pastinya penulisan anda bakal mengaibkan diri anda dan orang lain. Walaupun seburuk mana pun kesalahan dia...biarlah selesaikan cara berdua...cik akak bukan nak menujukan entri ini kepada siapa-siapa..tapi lebih kepada perkongsian dan peringatan bersama.

Kita penulis blog bukan budak-budak sekolah tadika..sudah pandai berfikir apa tah lagi bersuara mengikut akal waras kita...jangan badan je sebesar gajah..tapi pemikiran masih keanak-anakan.

Melihat kepada situasi ini, kini cik akak lebih berhati-hati menilai seseorang blogger..takut pisang berbuah dua kali...cik akak sayang korang semua..tapi andai sesuatu masalah datangnya dari cik akak...cik akak minta korang tegur cik akak cara yang lebih baik...tak perlu jajah nama cik akak dengan penulisan yang bakal mengaibkan diri sendiri dan cik akak...tak pasal-pasal cik akak korang femes dan popular dengan tomahan blogger lain.

Alhamdulillah..hari ini cik akak dah rasa tenang sikit....berkat support rakan blogger. 

Selepas ini mungkin cik akak kena berhati-hati memilih kawan...kang tersalah pilih kawan...musuh yang mari..adeh..cik akak lagi lah parah dibuat...

Dunia blogging mengajar cik akak jadi kuat dan lemah. Tapi di sini cik akak akui kesilapan cik akak...dan cik akak tak lari dari tanggungjawab cik akak...biarpun cara kita berbeza cik akak tetap memohon maaf...

Kalau dapat mohon didelete entri yang tak matang dan mencemuh serta mengaibkan orang lain. Kerana kita hidup hanyalah sementara...tak baik buat hati orang lain tak tenang..sebab kita kawan...wajib jaga hati kawan yang lain...

Penulisan dari insan yang terasa terasing...insyaAllah....belajar untuk memaafkan seseorang...jangan kerana kemarahan dan tak puas hati...kita saling bermusuhan.


11 comments:

  1. ye betui nk kawan ni kita kena pilih..sebab tu nk pilih kita kna ramai kwan, bru bole memilih kn, bak kata pepatah, berkawan biar beribu, berkasih biar satu, berkahwin biar empat...kah3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berkwan kena pilih yang betul ikhlas nak jadi kawan...kuiii..kuii..eh...kalau kawin 4 cik akak tak sokong walaupun memang dapat..kikiki

      Delete
  2. alaa cik akk cillex dear..jgn pk byk sgt..entry2 sblm ni pn cik akk dh terangkan,kan? so org dh thu.. biasalah manusia kn.. mn ad yg perfect

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cik akak menulis bukan ditujukan kepada siapa2 dik..cik akak cuma nak ingatkan diri cik akak yang kerdil nie..hihi...lepas nie cik perlu berhati-hati...tak semua boleh jadi kawan....seram sejuk nyawa cik akak bila teringatkan perkara tu...kena gak bersihkan nama cik akak nie..tang femes amos lagi cik akak dengan title entah apa entah..kikiki

      Delete
  3. In shaa Allah kamek akan ikut jwak advice kitak, jangan up entry time geram. Time ya semua benda nak dikeluar. Betol sik? Heheh.

    Read my latest entry : Jom Aktifkan MyKad

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yalah dik...time geram kita tak pikir apa yang kita tulis...pedas juak mata pena kita nie dik....hihi

      Delete
  4. Semoga cik akak lebih tenang lepas ni. Stuju dengan @jazz Lover, masa geram atau marah tak perlulah dekat dengan laptop teruss. haha. :)

    #sabartaw
    #kuatkan diriiiii :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah dik..cik akak okey saja dear..biasalah terbawa2 dalam mimpi.hahaha...cik akak ok je lah dik

      Delete

Terima Kasih bersama Dunia Cik Akak... Komen anda sangat dihargai!

HANGAT DIPASARAN