Jawatan Kosong, Panduan Temuduga, Panduan Bisnes Online, Tips & Petua, Infomasi, Lifestyle, Drama Online,Novel, Isu Semasa, Isu Panas, Colabration & Review

Artikel Terkini

Wednesday, September 13, 2017

Jangan Ingat Bisnes Air Balang Tak Untung...Lelaki Ini Berkongsi Rahsia Jana 7K Sebulan..Biar Betul!!!

♥ Assalamualaikum ♥
Jangan Ingat Bisnes Air Balang Tak Untung...Lelaki Ini Berkongsi Rahsia Jana 7K Sebulan..Biar Betul!!! : Jual air balang boleh untung ke? Mungkin itu persoalan anda. Lelaki ini berkongsi rahsia beliau mendapat 7K sebulan dengan hanya bisnes air balang.
Ianya bukanlah nasib semata-mata.... Tapi ada "STRATEGI RAHSIA"  yang saya lakukan hasil dari pengalaman berniaga air sejak beberapa tahun kebelakangan ini. Pasti sangat membantu. 

Sedar tak sedar, tinggal beberapa  bulan sahaja lagi untuk kita sampai ke bulan Ramadhan.

"Semoga kita dipanjangkan usia agar dapat bertemu bulan Ramadhan pada tahun ini."

Dan seperti biasa, bila tiba bulan Ramadhan nanti, ramai yang akan cuba untuk menjana pendapatan tambahan atau sampingan dengan cara berniaga.

Kalau anda ada terfikir untuk buat apa-apa projek sampingan pada bulan Ramadhan nanti.... inilah waktunya untuk anda mulakan langkah.

Maklumlah, pada waktu ini, sudah ada beberapa tempat yang akan mula membuka pendaftaran untuk sewa tapak bagi bazar ramadhan nanti. Lebih-lebih lagi bagi tempat yang HOT! Memang kena cepat, kalau lambat hantar borang permohonan tapak.. memang melepaslah jawabnya.

Jadi... anda sudah ada terfikir untuk buat apa-apa projek sampingan?

Jika belum ada.... saya nak cadangkan anda buat projek bisnes air balang.
Bisnes air balang ni memang sudah sebati dengan bazar ramadhan.

Pergi mana-mana bazar ramadahan, mesti ada orang jual air balang.
Sebab apa?... Sebab air balang ni memang ada permintaan...dan memang orang cari di bazar ramadhan. Tambahan lagi bila cuaca tengah panas dan haus.. memang berebut orang beli!

Jadi, bila jual air balang ini...memang tidak timbul persoalan.. "Ada ke orang nak beli?"
Sebab, memang mesti ada orang yang akan beli.

Persoalan yang lebih utama ialah... "Ada ke orang nak beli dari aku?"

Maklumlah, nak buat bisnes air balang ini tidak perlukan modal yang besar, biasanya sekitar RM1,000 sahaja sudah mencukupi. Sebab itu ramai juga peniaga yang cuba menjual air balang.

Maka, wujudlah sedikit persaingan antara peniaga!

Hah! Maka disinilah anda perlukan ilmu & strategi jika mahu berniaga air balang!
Macam mana nak tarik pelanggan untuk membeli air dari anda?
Apa kelebihan air anda berbanding air orang lain?
Air apa yang paling ramai orang suka dan paling laris untuk dijual?

Benda-benda tu semua kena tahu....
Kalau tak tahu.. kenalah cari ilmu dan belajar!.

Berita baiknya!
Ada brader ni sudi berkongsi ilmu dan strategi yang dia gunakan di dalam menjual air balang di bazar ramadhan.

Tahun ini dah masuk tahun ke-10 dia menjual air balang!
Tahun lepas, untung dia berniaga air balang di bazar ramadhan, Alhamdulillah.. dapat RM7,000 lebih.

Malah, ramai juga peniaga yang amalkan ilmu & strategi brader ini.. habis licin air balang yang mereka jual!

Kalau anda nak tahu macam mana brader ini jual air balang di bazar ramadhan sampai boleh untung besar.. anda boleh klik link dibawah..!

➤➤➤https://www.klikjer.com/members/idevaffiliate.php?id=12912_59_5_10

Jumpa disana!


Sebelum ini, saya ada bercerita tentang seorang brader yang peroleh untung lebih RM7,000 dengan hanya  berniaga air jus buah-buahan di bazar  ramadhan.

Selepas itu, saya banyak terima  email yang bertanyakan tentang berapakah modal yang diperlukan jika mahu menjalankan perniagaan tersebut?

Baiklah, untuk tidak menghampakan, disini saya kongsikan anggaran kos secara kasar untuk memulakan perniagaan air balang!

ANGGARAN KOS PERMULAAN!
----------------------------------------------

Berikut adalah anggaran kasar kos untuk memulakan bisnes air balang..

- 1 unit kanopi 10 x10 : RM150
- 1 set meja pasar malam : RM100 (maksima)
- 3-4 balang air : RM120-130 (per balang)
- 2 kerusi : RM 10-RM20
- 1 alas meja : RM30-RM40
- 1 senduk air gula: RM10 (maksima)
- 1 unit bekas duit : Guna tin milo/susu/Tupperware-percuma
- 1 unit bekas air gula: RM5-10
- 1 pek plastik bungkus Air 7x10 atau 8x12: RM4 – 8(Per pack )
- Tali pengikat air/Getah pengikat: (RM5)
- 4 senduk/penceduk air balang: (RM6-10 per unit/free jika beli sekali dengan balang)
- 1 dozen Straw: RM 5-6
- Plastik bungkus (untuk pelanggan bawa air yang telah dibeli)

Jumlah keseluruhan untuk kos pemulaan adalah sekitar RM1,000

.
BERAPA PULA MODAL HARIAN?
----------------------------------------------
Kos untuk membeli bahan-bahan membuat air seperti buah-buahan dan kiub ais adalah sekitar RM20 bagi setiap balang. Ianya bergantung kepada jenis air yang anda mahu jual! 

Kalau jual air soya.. modal tak sampai RM10.


POTENSI JUALAN & UNTUNG?
----------------------------------------------
Katakan anda jual 5 balang air = modal harian sekitar RM100 sehari.

Setiap balang air yang bersaiz 33 liter, boleh dapat 27 bungkus air. Dan setiap bungkus dijual dengan harga RM3.

Jadi, jualan sehari.. RM3 X 27 bungkus X 5 balang = RM405

Tolak modal harian... RM405 - RM100 = RM305

Sekarang.. darab pula dengan 25 hari berniaga di bazar (lagi 5 hari sebab malas / nak balik kampung atau hari hujan)...

RM305 X 25hari = RM7,625

UNTUNG = RM7,000 beb sebulan!


BAGAIMANA?

Jika anda berminat untuk mengetahui lebih lanjut tentang bisnes air balang ini!
Anda boleh klik link di bawah!

➤➤➤https://www.klikjer.com/members/idevaffiliate.php?id=12912_59_5_13



Siapa sangka? Hanya dengan jual air buah sahaja, brader ni boleh untung sehingga RM7k sebulan!

Lebih menarik lagi, dia cuma jual di satu tempat sahaja! Bukannya ada cawangan atau stall di banyak tempat!

Lagi pelik.. dia cuma jual 3 balang air je!

Pelik tak pelik!?

Mesti ada teknik & strategi rahsia macam mana dia boleh untung sebegitu banyak dengan hanya menjual 3 balang air di satu tempat sahaja!

Berita menariknya! Selain berniaga air.. brader ni juga rajin menulis! 
Jadi, dia dah tulis sebuah ebook yang menceritakan pengalaman dia berniaga air selama 10 tahun!

Macam-macam dia cerita dalam ebook tu... dari start cara nak mohon tapak niaga! cara nak pilih lokasi niaga! cara nak buat air yang sedap! cara nak tarik pelanggan!  Semuanya dia cerita..

Kalau anda berminat nak tahu cerita serta pengalaman brader ni!....

Anda boleh lawati website dibawah...  klik je link dibawah ni!

➤➤➤https://www.klikjer.com/members/idevaffiliate.php?id=12912_59_5_14

1 comment:

  1. Untung besar.
    Pernah jumpa dengan peniaga air balang di tepi sekolah setiap kali ambil anak. Memang kencang. Geram je nak buka. Tapi dah banyak komitmen.

    ReplyDelete

Terima Kasih bersama Dunia Cik Akak... Komen anda sangat dihargai!