♥ Assalamualaikum ♥
Jangan Abaikan Nilai 80 Sen Anda. Nilai Mata Wang Ringgit Malaysia usah diperkatakan lagi. Makin hari makin berapa di tahap yang membimbangkan kerajaan. Oleh itu, awak-awak kat luar sana. Jangan pernah abaikan nilai sen yang korang perolehi. Bayangkan dari nilai sen-sen tu bakal bertukar menjadi nilai yang memberangsangkan.

Kadar Nilai Ringgit Malaysia (MYR) Ke Dolar Amerika Syarikat (USD). Setakat ini memang USD memonopoli carta. Bayangkan gaji korang RM1000 sebulan. Bila ditukarkan kepada USD memang sedikit 226.83 (USD). Tu pasal jangan lupakan nilai sen-sen anda. 


Perubahan boleh berlaku setiap hari. Boleh rujuk pautan >KLIK SINI

Sebenarnya cik akak bercakap pasal akaun nuffnang cik akak nie. Pada tarikh 16 April 2017 yang lepas. Blog cik akak dapat Cpuv Nuffnang lagi. Kali ni cik akak dapat la LHDN Apr2017. Cik akak tak pasti iklan apa. Mungkin iklan pasal cukai kot. haha..Maklumlah awal tahun. Cukai pendapatan yang tertunggak atau terlebih bayar sila tuntut kat cawangan LHDN berdekatan.

Bila dapat cpuv nuffnang. Terasa happy hinggakan nak lompat sampai ke bintang. haha..Tapi masalahnya, dapat pun tapi sen-sen je. Stakat 4 hari cik akak dapat 80 sen. Tak pe dari tak ada langsung, 80 sen pun jadilah. Bukan senang nak dapat 80 sen ni. Tunggu berapa hari baru diperolehi. Nah cik akak tak berani nak cakap apa. Rezeki Allah sentiasa luas. Kadangkala dia datang tanpa dijemput. So, hargai dengan bersyukur.

Post a Comment

  1. Walau 1 sen tetap rezeki..huhuhuhu...Cik Akak nak kumbul beli kepci kan...kan.... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha...yelah PC..mana boleh dipisahkan..haha

      Delete


Terima Kasih bersama Dunia Cik Akak... Komen anda sangat dihargai!

 
Top