Jawatan Kosong, Panduan Temuduga, Panduan Bisnes Online, Tips & Petua, Infomasi, Lifestyle, Drama Online,Novel, Isu Semasa, Isu Panas, Colabration & Review

Artikel Terkini

Friday, March 3, 2017

Ulser Mulut Menyakitkan, Hilang Selera Makan Dibuatnya...

♥ Assalamualaikum ♥

Ulser Mulut Menyakitkan, Hilang Selera Makan Dibuatnya...

Asalan cik akak demam je mesti ulser mulut. Sakit lah kalau ada ulser. Sebab payah cik akak nak makan. Lagipun waktu ulser ni memang selera makan jatuh meruntum. Rasa makanan yang sedap pun jadi kelat. Semua penangan ulser mulut.

Biasa bila ulser mulut ni, nak bersembang pun tak larat. Payah nyawa nak mengeluarkan sepatah dua kata. Tu baru hebat kesakitan penangan ulser mulut.

Kalau datang musim ulser mulut ni, memang kena banyak garam di rumah. Sebab air garam boleh sembuhkan ulser mulut korang. Kenalah berbeli berkilo-kilo. Cik akak memang rutin kumur dengan air garam. 

Kalau percubaan berkumur air garam tak berkesan. Boleh guna majerin buat kek..haha...sapu bahagian ulser. Amalkan setiap hari. Sehingga baik.

Tak menjadi juga....guna madu...teknik sapu atau berkumur atau di minum...insyaAllah pasti membantu...

Jikalau tak berjaya juga teknik tersebut, kenalah cari kelapa. Air kelapa boleh merawat ulser mulut anda. 

Langsung tak berkesan, kenalah cuba cara terakhir iaitu guna serbuk penaik. Nampak pelik tapi berkesan. Cuma tambah serbuk penaik dengan sedikit air. Kemudian berkumur-kumur. Amalankan sehingga ulser sembuh...

Selamat.mencuba...

1 comment:

  1. Banyaknya cara merawat tu..selalu guna air garam jak tapi pedih yang teramat sgt..huhu

    ReplyDelete

Terima Kasih bersama Dunia Cik Akak... Komen anda sangat dihargai!