Artikel Terkini

Thursday, February 16, 2017

Hadir Temuduga Pakaian Harus Dititikberatkan....

♥ Assalamualaikum ♥

Hadir Temuduga Pakaian Harus Dititikberatkan....

Eh...eh...aku dapat temuduga lah isnin depan. Risau pula aku. Macamlah nak handel hari temuduga aku. Aku nak guna baju apa. Risau..risau tahap meroyan makcik. Nak hadir temuduga, penampilan harus difokuskan juga. Bukan semata-mata dengan nota jawapan korang. Tapi pakaian juga difokuskan oleh pemuduga anda. Takut wei takut tak terpilih.



20% gagal temuduga kerana penampilan kurang memuaskan. Penampilan diri salah. Helo anak Malaysia yang baru nak hadir temuduga. Jangan lupa titikberatkan pemakaian anda bila hadir temuduga. Kerana ia memberi ruang untuk korang lulus temuduga. Tak kira temuduga agensi kerajaan mahupun agensi swasta. 

Siapa yang tak memilih korang, kalau imej dan penampilan diri tak terurus. Memang tak ada yang berkenan nak ambil korang berkerja. Tak reti memilih. Ini salah satu tekniknya »»Tips Berpakaian Semasa Temuduga. Pelbagai teknik yang dibincangkan. Pasti membantu korang memilih pakaian yang bersesuaian dengan anda.

Jangan pula sibuk, nak berdandan je lebih...tapi hampeh..haha...Biar sekali je datang temuduga, terus rezeki memihak. 


2 comments:

  1. betul tu. kadang-kadang interviewer tu sengaja tanya kita kenapa kita pakai baju warna tu etc. kalau pakai blazer pula saja dia tanya kenapa blazer ada 2 butang and ada yang 3 butang. pendek kata bukan sekadar kena tahu skrip jawapan sahaja. penampilan juga penting.

    ReplyDelete