Latest

UNTUK DISEWA RM50 SEBULAN BANNER 728X90
loading...

Tuesday, November 1, 2016

Gaji RM2000 Memang Tak Cukup Walaupun Anda Status Bujang - Apa Kata Anda

♥ Assalamualaikum ♥

Gaji RM2000 Memang Tak Cukup Walaupun Anda Status Bujang - Apa Kata Anda

Gaji RM2000 memang tak cukup walaupun kau status bujang sekali pun. Bayar itu bayar ini dah habis..beli barang dapur pun...alamat memang tak cukup....inilah bajet cik akak setiap bulan...jangan kata orang status single tak ada masalah duit....

Imej googel
Hari dapat gaji, hari tu juga duit gaji habis dibelanjakan..hihi..tak kira untuk apa..bayar hutang...bayar bil atau sebagainya...

Kan cik akak dah cakap..sebanyak mana pun gaji kita tetap juga tak cukup..Apa yang penting..rezeki yang kita perolehi itu halal dan disalurkan kepada keperluan yang berfaedah..

Contohnya macam gaji cik akak..semak akaun hari gaji...teruja tengok dapat duit banyak..haha..tak.sampai 15 minit...tinggal sikit je lagi....

Kenapa eh..kenapa eh...

  • Bayar bil Astro RM150 sebulan
  • Bayar Bil Handphone RM80 sebulan
  • Bayar sewa rumah rm150 sebulan
  • Bayar Hutang lain-lain rm50 sebulan
Tu anggaran bajet hutang cik akak...

Ada lagi....banyak lagi yg kena bayar. Tu sebahagian je...

Status bujang ni bukan peluang kita nak habiskan duit je..haha..tapi sebenarnya gaji RM2000 memang tak cukup untuk sesorang individu...

Nampak.gayanya..kena cari income lain..aahhh...syukur ada blog..haha..dapatlah jana pendapatan sikit...walaupun tak dapat setiap bulan..yg penting ada rezeki. Sekian...

5 comments:

  1. Betul...hehe...rasanya kebanyakkan daripada kita merasainya..

    ReplyDelete
  2. mana-mana sama je cik akk skrg... yg bujang tak cukup.. apatah lagi yang beranak pinak kan,

    ReplyDelete
  3. betul tu.. nampak je orang bujang camtu tapi sebenarnya belanja dia memang tak mencukupi

    ReplyDelete
  4. Belum lagi yang dah berumahtangga lagi la tak cukup..
    Duit nie memang tak pernah cukup untuk manusia..
    Ada sejuta pun still lagi tak cukup..

    bersyukur dengan rezeki kita adlah jalan yang terbaik untuk kita semua. Yang sedikit guna sedikit, yang banyak guna sedikit dan berkongsi bersama yang lain yg memerlukan..tak gitu???

    Posting terbaru AM
    Serangan Jantung : Langkah Yang Mampu Menyelamatkan Nyawa


    Ikhlas dari
    AlongMisuari.com

    ReplyDelete
  5. yup...memang tak cukup lagi2 yg dah ada anak ni...hukhukhuk

    ReplyDelete

Terima Kasih bersama Dunia Cik Akak... Komen anda sangat dihargai!

HANGAT DIPASARAN