Latest

UNTUK DISEWA RM50 SEBULAN BANNER 728X90

Sunday, October 2, 2016

Sesetengah Individu Tak Suka Kerja Di Agensi Kerajaan

♥ Assalamualaikum ♥

Sesetengah Individu Tak Suka Kerja Di Agensi Kerajaan

Sayang bagaimana nak isi kekosongan kat SPA8. Itu antara perbualan cik akak dengan encik abang...biasalah encik abang lebih suka bekerja sendiri dari agensi kerajaan. Tidak terikat dengan kerjaya....nak cuti pun senang...ambik je..haha..lepas tu potong gaji...


Sebelum jadi sebahagian dari penjawat awam nie...cik akak pernah kerja swasta...jadi minah kilang pun cik akak pernah...dari tak tak buat apa-apa....baik cari duit poket sendiri..boleh beli keperluan sendiri juga kan..

Kita datang dari keluarga sederhana nie...jangan kata tak pernah hidup susah...pernah sekali makan kais pagi makan pagi..kais petang makan petang..alhamdulillah sekarang..adik beradik semua dah kerja...swasta ada...kerajaan ada..dapat lah juga bantu ibu...

Jadi penjawat awam ni..kena disiplin diri..semua yg ada di hadapan kita...mesti perlukan kelulusan ketua jabatan...Nak keluar sekejap mesti isi borang itu dan ini..Tak pun mohon kelulusan dari budi bicara ketua jabatan...

Kalau dapat ketua jabatan yg boleh dibawa berbincang memang lah seronok..sekali dapat yg meroyan tak tentu pasal..haha..nangis bucu katil tak boleh bantu korang..haha

Tak Ada Akademik Yang Baik...

Ala...tak ada akademik yg baik..boleh je mohon..guna sijil PMR ke...darjah 6 ke...pun boleh...Gaji pun boleh tahan lumayan..kerja ofis hour je..8.00 pagi sampai 5.00 ptg je...haha..kalau ada overtime...dapat tambah duit poket korang...

Nak Ke Kerajaan Terima Permohonan Aku

Terima tak.terima..kita cuba dulu..tak.mustahil dalam banyak2 permohonan yg korang mohon..mesti ada yg lekat satu kan..rezeki Allah luas dik..yg penting usaha..doa dan tawakal...dari kita mengharapkan duit ibu bapa...bagus kita bantu ibu bapa kita....

Permohonan untuk SPA8 nie pun masih dibuka..korang pohon je...tak payah memilih sangat dengan kerja...

5 comments:

  1. kmk byk kali dah pegi interview SPA and semua kenak reject huhuhu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha..akak 3 kali..juak kena reject..hihi..kena kompiden lebih ya dik

      Delete
    2. Hahaha..akak 3 kali..juak kena reject..hihi..kena kompiden lebih ya dik

      Delete
  2. Wahh...untung la keja gomen hehee..apply la mn dpt utk yg tgah cari keja

    ReplyDelete

Terima Kasih bersama Dunia Cik Akak... Komen anda sangat dihargai!

HANGAT DIPASARAN