Latest

UNTUK DISEWA RM50 SEBULAN BANNER 728X90
loading...

Monday, October 3, 2016

Penjawat Awam Dambakan Bonus - Bajet 2017

♥ Assalamualaikum ♥

Penjawat Awam Dambakan Bonus - Bajet 2017

Setiap tahun mesti ada isu bonus tak kira raya....tak kira buka sekolah...tapi dapat bonus pun tak banyak mana...dibayar pun 2 kali...rm500 sekali bayar...tu pun kalau ada...haha..

Imej google

Bukan tak bersyukur dapat rm500...tapi tak kan lah pihak berwajib tak faham-faham lagi. Cik akak yg status bujang nie...nak berbeli barang pun cik akak fikir duit cukup ke tidak...

Nampak tak..nampak tak....dunia sekarang..permainannya duit..tak kira kat mana...memang duit memainkan peranan...

Beli susu anak....pampers anak...nestum anak..duit rm500 bonus dah habis...belum lagi bab buka sekolah...daftar anak...kadangkala rm100+++ untuk daftar sekolah kerajaan....kalau anak 5 org yg sekolah...rm500 duit bonus dah habis...belum lagi bab baju sekolah..kasut sekolah..beg sekolah...ahhh...ibu bapa nak lap peluh cari duit pun tak sempat...

Sepatutnya...pihak berwajib ambik kira sikit bab bonus ni...rakyat dapat BR1M pun dibayar berperingkat....kesian tengok warga emas berbaris nak ambik duit BR1M...

Nak buka akaun...mana mampu...dah tak kerja...kalau betul nak tolong rakyat...buatlah cara yg betul.....

Cik akak bising bukan apa...cuma tak berpuas hati...haha..bukan juga kemaruk nak dapat bonus tahunan..kalau diberi...tak diberi pun cik akak redha je...sebab cik akak bujang lagi...tapi yg kesiannya...orang dah berkeluarga.....duit gaji pun buat belanja dapur...

Kan...kan....swasta dapat ke bonus...




6 comments:

  1. Asslmkm cik akk.
    Kak.. bukan kata bonus utk yng bekerja. Ni surirumah yang bekerja 7hari seminggu, 24jam sehari pun nak juga imbuhannya. Haha.. 😂😂😂

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dik....dapat bonus juga kan..wah untung nie

      Delete
  2. Bantuan khas penjawat awam RM500 lagi lah tu..dah agak dah tu hhuhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak yah agak..haha...kalau dah hak milik kerajaan..haha

      Delete
  3. Pasti da juga rezki tu insyallah..swasta dpt juga brgntung pda majikan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan masalah tu lya..haha..tapi pihak berwajib tok.aie..haha.susah nak madah..kelak2 madah bantuan khas..haha

      Delete

Terima Kasih bersama Dunia Cik Akak... Komen anda sangat dihargai!

HANGAT DIPASARAN