Artikel Terkini

Saturday, October 1, 2016

Aku Tak Kisahlah..Dr. Azizan Osman Ni Dr. Ke Tidak....

♥ Assalamualaikum ♥

Aku Tak Kisahlah..Dr. Azizan Osman Ni Dr. Ke Tidak....
Tidak ada manusia pun tak pernah melakukan kesilapan...walaupun sekecil biji sawi..tapi kita tak payah nak tunding jari...mungkin niat dia tak pernah nak menipu...menggunakan pangkat dr...mungkin hanya cara untuk mempromosikan produk atau sebagainya...

Bertahun-tahun guna Dr....kenapa hari ini baru dipersoalkan..waktu orang dah berjaya memang banyak mata-mata tak puas hati...macam-macam orang buat nak menjatuhkan sesorang....Bukan cik akak nak bercakap lebih..tapi..salah korang sendiri juga...bukan hari ini korang mempersoalkan..

Cik akak tak kisah dia guna title dr tu..tapi kenapa harus diviralkan..pihak berwajib haruslah bertemu dengan beliau sendiri...Anda dah matang....ada ilmu..ada pelajaran yg serba baik..tapi kenapa tak fikir dulu sebelum buat....sanggup memalukan org lain...

Dengan cara begini..korang boleh menjatuhkan maruah org lain...nak kata tak ada pelajaran..memang sah-sah terpelajar...

Cara begini...memang memusnahkan rezeki orang lain...

Walaupun tak bergelar dr....tapi dia bijak...banyak buku yg dihasilkan..idea beliau memang sesuatu yg patut dihargai...

Bila orang dah maju....sepatutnya kita dorong untuk maju..tapi...lain pula kisahnya....

Kita kaya dengan nilai budi perkerti...tapi sikit pun digunakan untuk kebaikan..

Sejak viral ni hebat di media massa....pemilik nama itu sendiri tak pernah munculkan diri..nampak tak...beliau masih bersabar...Inilah kejayaan yg paling penting buat beliau...

Siapa cik akak nak bercakap lebih...kenal pun tak dengan usahawan dan pakar motivasi berjaya nie....tapi satu hal yg cik akak tahu...dia ada kelebihan tersendiri...bila orang buat dia begini pun masih juga tak banyak bunyi...

Sebab...kejayaan beliau bermula dengan sabar....redha dengan janji Allah...lepas nie..kalau beliau menjawab..hahaha..korang tahulah...tingginya langit....

1 comment:

  1. Gelaran Dr yang dia miliki cuma tidak diiktiraf di Malaysia.. Tetapi dia amat berjaya dalam bisnes

    ReplyDelete