Artikel Terkini

Thursday, September 8, 2016

Tips Tidur Awal Bagi Yang Sukar Melelapkan Mata....

♥ Assalamualaikum ♥

Tips Tidur Awal Bagi Yang Sukar Melelapkan Mata....


Dari zaman remaja dah cik akak terdidik tidur lewat...hingga kan sampai sekarang memang sukar nak melelapkan mata awal. Encik abang selalu je cakap..."Sayang bila nak tidur awal". Hari minggu macam tu....Hari berkerja pun macam tu juga....Ala...bukan cik akak tak nak tidur awal...Tapi mata tak mahu lelap nak tidur....

Hasil carian imej untuk tips tidur awal

Berapa tips yang cik akak amalkan bila sukar tidur awal....

  1. Dengar Selawat dan Zikir
  2. Sapu lotion baby sebelum tidur
  3. Sapu minyak hangat pada belakang tenguk, tepi kening, perut dan bahagian saraf tunjang kita
  4. Jauhkan smartphone dari tempat tidur.
  5. Setkan jam anda tidur
  6. Main games sebelum tidur
Nampak tak....bukan mudah nak disiplinkan diri dengan tidur awal ni. Payah tu memang payah tapi demi kesihatan tubuh badan...Mesti juga belajar disiplinkan diri....Cik akak pun kena paksa diri sebab umur pun dah setengah abad...Encik abang pun selalu bising...hahaha...Nasiblah dapat buah hati "Mata Burung Hantu"...hahaha

2 comments:

  1. SR selalu letak minyak cap kapak bila susah tidur. Bila rasa panas tu dah ada time tulah mata terus terlelap :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. cik akak guna minyak v-vick je..haha

      Delete