Latest

UNTUK DISEWA RM50 SEBULAN BANNER 728X90

Thursday, September 29, 2016

Memang Jatuh Cinta Itu Sakit..Tetapi Mematangkan Kita...

♥ Assalamualaikum ♥

Memang Jatuh Cinta Itu Sakit..Tetapi Mematangkan Kita...


Realitinya dunia hidup haruslah berpasangan. Lelaki perempuan saling bergantungan sesama sendiri. Bukan kawen gantung atau mati gantung diri ok..haha...Hidup berpasangan ini indah..Tapi kadangkala dilanda badai...biasalah pantai...Tak sepi tanpa tempiasan dek ombak...Nampak tak....Allah sebaik-baiknya pencipta...Subhanallah...

Hasil carian imej untuk love

Jatuh cinta memang sakit....tapi indah...Dalam sesuatu keindahan..Tak semua kita bahagia...Tak semua kita dapat memiliki..Semua tu mematangkan kita dengan kehidupan dunia yang penuh dengan cabaran dan dugaan.

Kenapa bila kita jatuh cinta...kita umpama mencari penyakit..elok-elok single tak ada masalah...Berdaling-daling memang memenatkan..Kadangkala sakit dengan perangai pasangan. Biasalah...ada manja...kadangkala terlebih romantik...kadangkala terlebih sentap..haha..yang terlebih sentap tu...rimaslah cik akak..

Jatuh cinta....memang kita menempah pelbagai penyakit...

Penyakit manja minta perhatian pasangan....

Penyakit rindu yang tiada kesudahan....

Penyakit ingin berkepit 24 jam...hahaha..itu penyakit cik akak...siang malam...berkepit je..haha...Abg tak balas mesej...lagilah rindu.....hahaha....manja tak boleh nak kata dah...minta perhatian memang abg pun naik rimas....tapi semua tu mematangkan cik akak untuk saling bertolak ansur dan saling memahami kerjaya pasangan....

Pernah sekali cik akak cakap kat abg.."Kalau sayang tak sayang abang..memang tak akan syg berkepit & layan abg"..hahaha.......

Terus abg jawab "dah terlebih perhatian dah tu syg"...hahaha...Walaupun nampak sangat abg rimas..tapi tetap lawak je ayat tu kan..

"Ala...kawen je cepat " InsyaAllah...andai tertulis jodoh kita....insyaAllah pasti Allah bantu kita...

Paling sakit jatuh cinta.......

Bila hadirnya penyakit pasangan mengabaikan pasangan...

Rindu pula kian menjauh pergi....

Manja dan perhatian berganti dengan amarah....

Yang lebih parah "Awak pergilah jauh-jauh...sebab antara kita dah tak ada apa-apa lagi"

Dengan erti kata lain PERPISAHAN

"Kita bertemu dengan satu alasan...berpisah dengan satu alasan...kerana itulah takdir hidup. Allah merencanakan sesuatu yang indah agar kita menghargai..Allah menjarakkan hubungan kita dengan satu alasan kukuh...iaitu redha dan ikhlas...Kerana yang berpasangan itu..pasti tak lari dari fasa-fasa menyakitkan....Keindahan dan nikmat Allah bagi kepada kita...Hargailah....Sebab itulah kasih sayang Allah untuk kita"



3 comments:

  1. Amboi jiwang cik akak sekarang yea..haha :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. jiwang tak adalah dik..sesaja nak kasi semangat buat adik-adik akak

      Delete
  2. biasalah tu...sebb tu masa bercinta, jangan cinta sangat

    ReplyDelete

Terima Kasih bersama Dunia Cik Akak... Komen anda sangat dihargai!

HANGAT DIPASARAN