Latest

UNTUK DISEWA RM50 SEBULAN BANNER 728X90

Sunday, September 18, 2016

Bercinta Jarak Jauh...Itukah Pilihan Kita

♥ Assalamualaikum ♥

Bercinta Jarak Jauh...Itukah Pilihan Kita...

Jodoh ajal maut semuannya ketentuan ilahi. Kita dipertemukan atas satu alasan. Dan dipisahkan dengan satu alasan. Alasannya kasih sayang...kasih sayang biar betul..


Begitu juga dengan kisah percintaan jarak jauh....kita kah yang memilih...

Soal hati jangan buat main-main..nanti jadi bengkak..haha..serta bernanah....sakitnya hanya Allah je tahu...

Bercinta jarak jauh...melalui pengalaman cik akak sendiri....memang amat payah...kadang-kadang penat...tapi selagi kita bersabar...insyaAllah ganjaran nya indah...itu je yg mampu cik akak cakap...

Sakit tak bila orang yang kita tak sayang tak ada kabar berita....

Sakit tak bila si dia membisu tanpa sebarang mesej...

Penat tak menunggu bila dia janji nak mesej kita....

Itulah realitinya...fantasi cinta memang indah...kadangkala tak tercapai dek akal...wow....siapa bertahan dengan cinta jarak jauh....

Abg selalu cakap...jangan tunggu abg chat kalau abg sibuk...cik akak ya je...tapi dalam hati..hanya Allah je yg tahu...kalau dapat setiap saat nak belek hp...rindu nya hanya Allah je tahu....

Dugaan....dugaan....

Tak semua kita inginkan berakhir dengan kegembiraan dan bahagia..tapi tak salah kita pergunakan masa untuk kita saling menghargai....saling meluangkan masa bersama walaupun hakikatnya kita berjauhan...jangan jadikan alasan jauh untuk kita mengabaikan perasaan org yg kita sayang....

Korang mesti pernah rasai betapa sakitnya bila korang rindu kan seseorang...

Biasa cakap kat abg....abg...kita rindu abg...

Alhamdulillah....respon abg tak pernah mengecewakan...semoga hati abg tak pernah berubah...

Dugaan bercinta jarak jauh...kadangkala..cik akak rasa tak mampu....tapi cik akak usaha dengan nawaitu yg ikhlas...selagi orang menghargai cik akak..selagi itulah cik akak menghargai dia....tak perlu cik akak nak cakap apa....alasannya...jangan biarkan aku hilang percaya....itu penting dalam perhubungan jarak jauh...

Cemburu...pernah tak korang alami...pasti ya kan....

Cemburu memang tak pernah nak jauh dari hati kita wanita...lelaki pun macam tu juga kan...satu je cik akak pesan...kalau dah tahu org yg kita sayang cemburu...janganlah diulang lagi...sakit wei..haha..

Tak habeh-habeh dengan sakitnya..haha..

Biarlah sesakit mana rasanya...cuma yg aku pasti..selagi Allah berkehendakkan kita bersama menyemai kasih sayang..insyaAllah...Allah pasti bantu kita...jangan lupa solat...jangan lupa doa...usaha untuk menghargai si dia...

Bercinta jarak jauh...memang penat...

Tapi.indah bila kita saling memahami antara satu sama lain...insyaAllah....



4 comments:

  1. Bagi saya biar bercinta sebelum halal biarkan secara jauh.. sbb dr situ kita kan lebih tawakal.. kita kejar pemilik cinta hakiki... Dan biar tak jauh lagi bila dah halal...sbb masa halal kita nak cinta dan rindu tu tak terseksa lagi.. 😃

    ReplyDelete
  2. Pernah gak bercinta jarak jauh. Akhirnya berkahwin. Sakit menanggung rindu tu jangan cakap laa.. Haha ! Paling kronik dia baru pergi toilet pun dah rindu..

    ReplyDelete
  3. berkahwin jarak jauh dan bercinta jauh perkara biasa.....

    yang tak biasa ..orang yang dekat tetapi hati sedang berjauhan

    ReplyDelete

Terima Kasih bersama Dunia Cik Akak... Komen anda sangat dihargai!

HANGAT DIPASARAN