Latest

UNTUK DISEWA RM50 SEBULAN BANNER 728X90
loading...

Tuesday, June 21, 2016

Resepi Ayam Goreng Kunyit

♥ Assalamualaikum ♥

Resepi Ayam Goreng Kunyit

Ayam Goreng Kunyit Simple...imej cik akak snap sendiri ye..hihi

Bahan-bahannya
  1. Ayam wing 4 ketul dan potong dua....supaya lebih senang digoreng dan lebih kemas.
  2. Serbuk perisa maggi - dua sudu makan
  3. Sedikit kunyit
  4. Minyak masak untuk mengoreng

Caranya mudah je...gaul dan campur kesemua bahan no.1 hingga 3. 
Lepas tu peram untuk berapa minit..supaya rasa sebati dengan ayam tadi. 
Sementara itu panaskan minyak. Bila dah panas...goreng ayam tadi dengan api yang perlahan hingga garing..

Mudah kan...tak perlu banyak bahan...kalau nak salut tepung...tak berapa sedap..buat je simple macam ni...memang sedap...makan cincah sos kan..

Selamat mencuba ye orang bujang...suri rumah nak cuba boleh juga..hahahaha...

9 comments:

  1. Fav ain! kalau sahur mmg cari yg ni lah. Sep sikit geng!

    ReplyDelete
  2. cer tambah bawang putih ... naik harum & tambah selera ..
    :)

    ReplyDelete
  3. sedap ye,baru plan nak masak ni buka nti

    ReplyDelete
  4. Petang ni pon ingat nak goreng ayam kunyit je.. Lauk paprik semalam ada lagi.. Panaskan lauk tu jelah.. Jimat.. Hehe..
    RosmizaAli.Com

    ReplyDelete
  5. waa.. ni ayam goreng makan dengan sambal belacan fuh punya sedap tu.. layanzzz..

    Blogwalking Sini, Jom Baca Artikle Ini,

    Top 10 Keyword Blogahbar di Search Engine Article

    ReplyDelete
  6. Sedap.
    Cuma saya selalu tambah sayur campur atau paling koman pun bunga kobis. Saya juga hiris cabai bangla dan tomato.

    ReplyDelete

Terima Kasih bersama Dunia Cik Akak... Komen anda sangat dihargai!

HANGAT DIPASARAN