Latest

UNTUK DISEWA RM50 SEBULAN BANNER 728X90

Wednesday, June 8, 2016

Pengalaman Aku Jadi Blogger...Dunia Cik Akak Kini Dikenali

♥ Assalamualaikum ♥

Pengalaman Aku Jadi Blogger...Dunia Cik Akak Kini Dikenali


Menyuntik semangat baru dalam penulisan alam maya..cik akak bukan ingin meraih simpati..haha..Tapi sekadar memotivasikan diri cik akak yang lama menyepi dalam penulisan alam maya.....hahaha...Gelak jahat...

Korang nak tahu tak...kenapa aku suka menulis blog....

- Sebab aku minat..tapi lama kelamaan aku malas....hahaha...Sebab bila aku nak berhenti menulis...Allah sentiasa uji aku dengan Nuffnang....Makin aku malas...makin pula cpuv nuffnang datang bertenggek-tenggek...Bila sahaja nawaitu cik akak nak berhenti menulis......rezeki nuffnang sentiasa ada......Adakah ini ujian atau semangat untuk cik akak kekal menjadi penulis blog....Ya Allah...Engkau Maha Mengetahui...Apa yang tersirat untuk ku......

Pengalaman cik akak dengan Nuffnang - Giler Berkali-kali cik akak boleh cashout!!!

- Pertama kali cashout nuffnang....abis duit cik akak sponser family..hahaha....nampak tak..jeng-jeng..cik akak tak pandai nak saving..hahaha....Pengalaman pertama cashout itulah yang buat cik akak ingin cashout kali kedua.....Usaha pun usaha....lepas cashout kedua.....cashout ke-3 hingga cashout ke-9......Alhamdulillah...Rezeki Nuffnang sentiasa ada...Terima klasih Ya Allah...


Alang-alang cik akak dah menulis......lebih baik teruskan nawaitu cik akak....yang penting..Jangan  lupa diri...Sebab banyak mata-mata yang memandang.......Blogger yang di sayangi...InsyaAllah cik akak tak pernah lupa korang.....

Pengalaman "Buka Sewa Tapak Iklan Murah Di Blog" Hanya RM10 - Murah dan berbaloi

- Alhamdulillah.....pertama kali buka slot iklan murah di blog..dalam hati terdetik "Ada ke yang nak sewa tapak iklan kat blog cik akak ni"....Traffik blog alhamdulillah...lepas 10K pageview sehari pun dah bersyukur sesangat.

Permulaan langkah....Ada individu sudi beriklan...cik akak dapat RM50.00.

Lepas tu......cik akak dapat lagi pelanggan....dapatlah cik akak RM260.00...

Kali terakhir...rakan blogger dan pelanggan - Masih status on going di blog - cik akak dapat RM20.00

Nampak tak...bila kita usaha promosi blog kita...InsyaAllah...rezeki tetap ada...yang penting....sentiasa bersyukur dengan rezeki yang Allah bagi kita....

Pengalaman Kuat Merapu Melalui Penulisan Membuat Aku Blogger Cik Akak DiKenali Ramai Rakan Blogger Lain

"Adakalanya sesorang yang nampak serius...Jangan kata dia tak pandai bergurau"...itulah cik akak...hihi

Senang ada masa aku tulis apa yang aku nak...menjadi blogger bukan mudah..tapi aku usaha untuk mengaktifkan diri dengan penulisan merapu di blog....Menjana pendapatan sampingan di blog...mungkin payah...tapi seandai ada usaha...anda pasti boleh...

Pengalaman aku menjadi blogger : biar orang tak kenal siapa cik akak sebenar...tapi penulisan alam maya aku masih dihargai...Dunia cik akak bukan sekadar dunia..tapi satu langkah untuk aku mencari ilmu manfaat untuk di kongsi...Terkadang aku suka menulis yang santai-santai...sebab...dalam hidup aku..."Stress Jangan Sekali"..hahaha...gelak jahat....

Menjadi blogger bukan meraih populariti media - itu yang selalu cik akak ingatkan dalam diri...

Inilah hasil rezeki penulisan blogger seperti cik akak....rezeki halal..Allah sentiasa lindungi...amin

Bukan mudah...tapi dengan langkah yang betul Allah sentiasa bantu kita...Usaha...selagi terdaya..jangan cepat beralah....kerana di hadapan kita....Masih banyak yang menanti ....

10 comments:

  1. amin..moga cik akak terus success..sentiasa bermotivasi dalam berkongsi ilmu kepada kawan-kawan...in sya Allah..amin..

    ReplyDelete
  2. banyaknya cik akak..tahniah..semoga lebih maju

    ReplyDelete
  3. gambatte cik akak! =) tahniah... teruskan menulis.

    ReplyDelete
  4. wow meriah nuff..bestnya pv tinggi

    ReplyDelete
  5. Wkmsalam.
    Tahniah. Teruskan menulis.

    ReplyDelete
  6. alhamdulillah cik akak..moga bertambah rezeki

    ReplyDelete
  7. Memg murah rezki akak d blog..masing2 punya rezki kan.alhamdulillah

    ReplyDelete

Terima Kasih bersama Dunia Cik Akak... Komen anda sangat dihargai!

HANGAT DIPASARAN