Latest

UNTUK DISEWA RM50 SEBULAN BANNER 728X90

Friday, April 8, 2016

Udang Paprik Yang Tak Menjadi

♥ Assalamualaikum ♥

Udang Paprik Yang Tak Menjadi

Terasa cik akak kurang menyengat bila bab masak memasak. Serius asalan dapat makan dah kira ok..haha..yang penting tekak masih boleh terima..


Udang paprik yang tak menjadi

Teringin nak makan udang paprik...terus beria nak masak..sekali cik akak masak...kus semangat..kenapa lain macam je rasa..hahaha..tak sama macam yang cik akak makan kat kedai hari tu..hahaha

Terasa segan pula tak menjadi..tapi serius....udang paprik tak menjadi.ini juga...haha..licin dalam pinggan...kira dah boleh makan lah..tapi rasa dia...kus semangat..reject..lari dari rasa asalan..haha..

Ambil gambar juga..haha..wang penting gambar tu nampak menarik.....

Sent kat abg...terus cakap...haha...syg masak udang paprik tak menjadi...rasa lain pula dari asal..hahaha...abg....cuma jawab..nyummy..hahaha.....sporting lah sangat kan.....

Post kan wechat....sepupu komen..kalau tak ada daun limau...rasa dia memang tak menjadi..haha..

Daun limau...bukan daun limau kasturi asam..bukan juga daun limau oren atau limau madu...tak juga limau bintangor..hahaha...tapi daun limau purut lah..hahaha...

Dah habis satu market centre cik akak redah...jumpa pun tak..hahaha..last-last..tak masukkan daun limau purut tu dalam udang paprik..haha..patut juga rasa udang paprik cik akak lain..haha...

Resepi.....korang google je..kompem ada..haha

4 comments:

  1. Salam singgah sini cik akak.....nampak sedap jak ni cik akak.....MD walau apa pun resepi udang...MD tetap suka makan udang..

    ReplyDelete
  2. Hehe...yang penting licin cik akak...alhamdulillah tu...syukur...tak apa lain kali buat lagi...mesti menjadi...hiphiphoreyyy..

    ReplyDelete
  3. ye...paprik kena ada daun limau purut tu..baru bau dan rasanya sama naik.kalau saya suka letak lebih sos tiram dan kicap sikit.bagi kuahnya gelap2 sikit..lagi pedas lagi best.

    ReplyDelete

Terima Kasih bersama Dunia Cik Akak... Komen anda sangat dihargai!

HANGAT DIPASARAN