Latest

UNTUK DISEWA RM50 SEBULAN BANNER 728X90

Tuesday, February 2, 2016

Asyik Langkah Bendul Je....Tak Laku Ke!!

♥ Assalamualaikum ♥

Asyik Langkah Bendul Je....Tak Laku Ke!!

Amboi cik akak..tajuk entri kemain lagi...cik akak dah nak kawen ke..apa pula citer terbaru cik akak...jeng-jeng..hahaha...

Imej google....jom kita amalkan..insyaAllah manfaat untuk kita
Oppss....jangan salah anggap dengan tajuk entri cik akak..sebenarnya mana ada cik akak nak kawen...entri sengaja nak bisik-bisik pasal langkah bendul..
Sudah tradisi masyarakat melayu zaman kini sejak dulu kala...adik kawen...kakak kena langkah bendul pula...hihi..
Kalau ikut adat resam orang melanau...adik perempuan kawen..kakak atau abang wajib kena langkah bendul..
Langkah bendul ni bukan sebarang langkah..hahaha...wajib bagi cincin....tak kira sebesar mana...yang penting ada....emas....semestinya..hahaha...
Cik akak setakat ini dah ada dua cincin langkah bendul.....ini bermakna..cik akak dah dua kali kena langkah bendul..
Bagi cik akak lah...langkah bendul memang agak sensitif bagi orang bujang macam cik akak nie...maklumlah bila orang tengok kita langkah bendul..macam-macam viral yang depa nak cakap...nasib baik tak femes..hahaha..

Adik kawen...bukan tak teringin nak ikut jejak langkah...tapi masalahnya...Allah masih bagi peluang kepada kita untuk berbakti kepada ibu bapa...mungkin tanggungjawab kita lebih kepada ibu bapa....

Tak pun dia datang dari hati kita sendiri..kita sendiri yang tak nak kawen muda....dengan erti kata lain..belum bersedia untuk alam rumah tangga...

Langkah bendul....bermakna tak laku ke..hahaha..rasa nak gelak je cik akak...bukan tak laku...Inilah rezeki Allah bagi kita....tak kawen bukan bermakna tak laku...agaknya masyarakat zaman kini..memang pemikiran kolot..hahaha..

Buka seluas-luasnya pemikiran anda....

Langkah bendul....tak laku tu...ada alasan makhluk Allah yang tiada pegangan hidup...percaya kepada Qada dan Qadar...insyaAllah...nikmatnya kita boleh kecapi...


7 comments:

  1. Lya pun langkah bendul juga..2 lgi hihi
    Klau da jodoh kn

    ReplyDelete
  2. Aamiinnn... Semoga dpermudahkn segala urusan

    ReplyDelete
  3. Aamiinnn... Semoga dpermudahkn segala urusan

    ReplyDelete
  4. Akan tiba waktunya kelak...in sha Allah..zaman moden tapi mentaliti kadang tidak begitu...tapi bab bab lain 450 kali terlebih pro...hihi..

    ReplyDelete
  5. betul betul hihi hv faith in qada & qadar :D <3

    ReplyDelete

Terima Kasih bersama Dunia Cik Akak... Komen anda sangat dihargai!

HANGAT DIPASARAN