Latest

UNTUK DISEWA RM50 SEBULAN BANNER 728X90

Sunday, January 17, 2016

Atasi Masalah Pendiam

♥ Assalamualaikum ♥

Atasi Masalah Pendiam - Pendiam...siapa yang pendiam..mai angkat tangan...cik akak nie dulu pendiam..tapi sekarang..boleh lah hilang sikit sifat pendiam tu..



Kita jadi pendiam ni ada sebab-sebab tertentu. Mungkin faktor masalah keluarga atau pun kurang pergaulan. Tapi masalah ini, kita boleh atasi dengan pelahan-lahan...insyaAllah...berhasil...

  1. Carilah kawan sembang - bukan sembang mesej tapi sembang bersemuka....face to face....kebanyakan orang pendiam dia tidak selesa bila berdepan dengan seseorang.
  2. Buang rasa malu anda - orang pendiam ni mempunyai sifat pemalu yang kritikal..hahaha....nak berdepan dengan orang lain. Memang tidak selesa. Dia lebih terikat dengan keluarga sahaja.
  3. Keluarlah dengan sahabat atau teman - sekali sekala keluar dengan member. InsyaAllah pergaulan macam dapat megatasi sifat pendiam anda.
  4. Bergaul dengan sesiapa sahaja a.k.a mudah mesra...
  5. Ajak rakan berkomunikasi secara berkumpulan.

Hanya dengan cara ini, insyaAllah..dari sorang yang pendiam..boleh bertukar jadi peramah....

Tak perlu takut...yakin anda boleh....tambahkan keyakinan dalam diri anda...anda mampu bersemuka dengan ramai individu....

Sekian wasalam....

Alhamdulillah.....

5 comments:

  1. sya diam bila x biasa dgn seseorang tu. tp kalau dah kenal, dah biasa, mmg riuh

    ReplyDelete
  2. PC susah nak mulakan sembang...tapi bila dah ngam...dah sembang...hihi...kemain..

    ReplyDelete
  3. wah ..hebat jg tu..pendiam boleh selamatkan keadaan tu CA..banyak cakap pun susah kan..sederhana ja lah dalam semua segi kan

    ReplyDelete
  4. tpi ain suka bercakap , cik akak .hahhaha.

    ReplyDelete
  5. Info yg menarik kak..
    hehee kita kecoh dgn org yg satu kepala..

    ReplyDelete

Terima Kasih bersama Dunia Cik Akak... Komen anda sangat dihargai!

HANGAT DIPASARAN