Latest

UNTUK DISEWA RM50 SEBULAN BANNER 728X90

Saturday, November 14, 2015

Kulit Jemari Mengelupas Gara-Gara Alergik

♥ Assalamualaikum ♥

Kulit Jemari Mengelupas Gara-Gara Alergik | Kebiasaannya pesakit yang mengalami alergik nie memang payah. Nak makan apa kena kawal. Kalau tak habis semua anggota badan. 



Cik akak nie salah seorang pesakit alahan pada kulit. Cik akak alami dah berapa tahun. Alhamdulillah sekarang nie...cik akak dah boleh membaham sambal tumis belacan. Kalau dulu..memang tak dapat...syukur sekarang nie..alahan tu dah hilang sikit demi sedikit..

Tapi satu lagi alahan yang tak boleh hilang..kulit jemari mengelupas bila terkena debu. Bahan kimia pada kertas A4 pun memang cik akak tak dapat...kulit jemari pastinya mengelupas....

Nak buat macam mana..dah kerja kat sekolah tu. Setiap saat..setiap waktu bertemu. Nak elak pun tak dapat....

Dah tak dapat elak...kena juga pegang kan..redha je kulit jemari mengelupas demi tanggungjawab kerja..

Alahan mungkin terjadi sebab kemungkinan cik akak tak makan sayuran hijau..haha..makan pun pandai memilih..hahaha...

Nanti cik akak usaha makan salad hijau..hihi..

6 comments:

  1. Bahaya juga kulit mgelupas tu Kak..akak kna byk mkn sayur..sayur elok utk kulit selain bykkan mkn buah

    ReplyDelete
  2. Sapu losyen kak..
    Bagi kulit sentiasa lembab.

    ReplyDelete
  3. pakai glove cik akak..... tapi lecehlah cikit....

    ReplyDelete
  4. samalah saya kulit sensitif . Tapi bukan alah makanan or debu tapi produk2 macam losyen,lipbam, bedak semua huaa merana . Maybe sbb semua tu banyak bahan kimia kot ,susah nak cari produk yg betul2 selamat...

    ReplyDelete
  5. Salam singgah sini cik akak..semoga kulit jarijari jemari cik akak cepat sembuh yer...kesian juga tapi demi tanggungjawab terpaksa lah buat kan cik akak..

    ReplyDelete
  6. biasanya sabun cuci baju pun tak boleh kena jugakan cik akak..nanti pedih..sebab kawan PC ada juga macam ni..kesian sebab kadang sampai berdarah..

    ReplyDelete

Terima Kasih bersama Dunia Cik Akak... Komen anda sangat dihargai!

HANGAT DIPASARAN