Latest

UNTUK DISEWA RM50 SEBULAN BANNER 728X90

Thursday, October 29, 2015

Saya Sayang Kamu @ Kamek Sayang Kitak

♥ Assalamualaikum ♥

Saya Sayang Kamu @ Kamek Sayang Kitak I Sayang nie Anugerah Terindah buat kita sebagai insan. Kalau tak ada rasa sayang. Bagaimana pula kehidupan kita. Korang bayangkan...kalau korang tak ada rasa sayang. Lihat dan pandanglah serta renungkanlah....Kenapa Allah wujudkan rasa sayang di hati kita.

Hasil carian imej untuk sayang
Baca pantun cik akak dulu...

Molek si dara memikat hati,
Jejaka kacak terus memerhati,
Datanglah sayang....untuk dicintai..
Semoga kekal sentiasa disanubari...

Sayang....memang ungkapan paling senang kita nak lafazkan. Tapi yang terzahir hanyalah tipu sekali. Keikhlasan untuk menyayangi itu masih tiada ada. Mungkin kita belum mengerti apa maknanya sayang...

Sayang....bukan ejen jual beli....bukan juga pungguk yang sentiasa rindukan bulan. Sayang itu anugerah yang tak ternilai harganya dengan wang ringgit. Cuba korang beli sayang....apa yang korang dapat...Keikhlasan...kejujuran...kepercayaan tidak mungkin mendampingi kita...

Cik akak bukan hanyalah bermadah...tapi ingin korang rasai apa nikmatnya sayang di hati korang.....

Cik akak pun pernah sayangkan seseorang..tapi hampa yang diberikan...Kenapa cik akak beroleh kehampaan...Kenapa tak kegembiraan yang cik akak kecapi...Renungkanlah...sejauh mana kita diuji dengan rasa untuk disayangi.

Mukadimah sayang ini...bukanlah untuk menyentuh perihal peribadi anda...tapi untuk kita lebih memahami konsep sayang...sebab sayang nilainya terlalu tinggi...

Sayang...bukan hanya melafazkan " I LoVe U" tapi lebih kepada keikhlasan, kejujuran dan kepercayaan kita pada apa yang kita rasai...InsyaAllah....anda pasti kecapi kebahagian..

Molek sungguh...bila kita merasa disayangi kan....

Kita takkan menangis...walaupun hanya seketika...

Tapi hanya senyuman yang terlakar di bibir...

Ya Allah...terima kasih untuk Anugerah terindahMU ini...aku selapang dada melafaz syukur...Kerana ENGKAU wujudkan rasa sayang di hati ini....amin....


p/s : Rindukan penulisan entri cik akak yang sebegini kan...cik akak dah lama dah tak menjiwai watak...hahaha...apa-apa pun...aku hanyalah blogger yang menari-nari menekan keyboard untuk entri sambungannya...>>>>>kasihku terpalit onar

9 comments:

  1. Pergi berkelah di air terjun,
    Sambil makan pisang sekati,
    Dari mana sayang tu turun,
    Dari mata turun ke hati,


    ewah..sy balas pantun cik akak tu~ hehe.. boleh ke tu macam tak kena je pantun sy tu..haha

    ReplyDelete
  2. sayang ada banyak makna dan banyak cara.. lama tak baca madah-madah cik akak macam ni. :D

    ReplyDelete
  3. Kamik sayang kitak?
    Sayanglah kepada mereka yang tidak pernah lupa menyayangi...

    ReplyDelete
  4. jom berkasih sayang..saling concern antara 1 sm lain..

    ReplyDelete
  5. Kena sayang semua saudara jg yang telah dikenali..hehehe sayang kan blog jg kan..

    ReplyDelete

Terima Kasih bersama Dunia Cik Akak... Komen anda sangat dihargai!

HANGAT DIPASARAN