Latest

UNTUK DISEWA RM50 SEBULAN BANNER 728X90

Friday, September 11, 2015

Kenali Karater Individu Melalui Tulisan Tangan

♥ Assalamualaikum ♥

Kenali Karater Individu Melalui Tulisan Tangan


Hasil carian imej untuk tulisan tangan

Imej Google
Pertama
Tekanan 
i. Tekanan yang kuat 
Seseorang yang menulis dengan kuat tekanannya sehingga berbekas di bahagian belakang kertas.  Sihat, cergas, pantas dan sedikit agresif 

ii. Tekanan yang ringan 
Seseorang yang menulis dengan lembut dan ringan dan tidak berbekas. 
Kurang bertenaga, kurang sihat dan mudah sakit 

Kedua 
Bentuk Tulisan 
i. Tulisan yang bulat-bulat 
Semua huruf ditulis dengan bulat 
 Emosional, prihatin, pengasih penyayang, kepekaan tinggi dan banyak memakai otak di sebelah kanan (otak kreatif) 

ii. Tulisan yang tajam-tajam atau leper-leper 
Tulisan yang angular dan sharp 
Rasional, berkerja dgn sistematik, pandai mengurus dan banyak memakai otak di sebelah kiri (otak logical) 
Ketiga 

Kecondongan 
i. Condong ke kanan 
Extrovert, suka bercerita, berkongsi maklumat dgn orang lain, peramah, suka campur orang, mudah memimpin, mudah menunjukkan kasih sayang, berani, pemurah

ii. Condong ke kiri 
 Introvert, suka menyimpan rahsia, agak pemalu, tak suka berubah, amat setia kepada kekasih, keluarga, organisasi dan negara tetapi tak suka campur orang

iii. Tegak 
Systematic, mudah kawal diri, suka berkawan tetapi tak cari kawan sebaliknya kawan cari dia, tak suka gaduh-gaduh, suka ambil jalan tengah

iv. Campur-campur 
Emosi tak tetap macam remaja yang belum cukup umur atau macam oarng perempuan datang bulan (maaf) 

Keempat 
Kerapatan 
i. Jarang-jarang 
Tak suka campur orang, kurang mesra dan sedikit boros. 

ii. Rapat-rapat 
Suka campur orang, amat bergantung kepada orang lain, jimat atau kedekut <o:p></o:p>

Kelima 
Pada huruf J, G, Y, Z 
i. Ada ekor 
a) Besar, panjang dan sempurna 
Tahap emosi yang dipamer itu jelas, pengasih penyayang, pemurah, mudah kesian pada orang, mempamerkan tahap kerajinan 

b) Kecil, pendek dan tak sempurna 
Tak pandai mempamerkan emosi, kurang rajin, tak pandai mempamerkan kasih sayang walaupun sayang itu banyak dalam diri 

Keenam 
Pada palang huruf kecil T (t) 
i. Tinggi Tahap aspirasi tinggi

ii. Rendah 
Mudah berpuas hati, cita-cita rendah 

iii. Tengah-tengah 
Usaha dan tahap pencapaian itu di tahap sederhana 

Rumusan 
Tulisan mencerminkan peribadi dan kita boleh menukar tulisan kita untuk mengubah peribadi dan personaliti kita dengan sengaja supaya kita cemerlang dalam hidup

Sumber : SINI

9 comments:

  1. Kalau tulis kat sini, semua tulisan sama jer... Mesti semuanya sama karektor, hehe

    ReplyDelete
  2. info menarik .. saya kadang2 condong, menegak , campur2 hihihi

    *jemput singgah http://zianaeunos.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. setuju jugak tu cik akak..lama kot tak singgah blog ni

    ReplyDelete
  4. wah menarik info nih. tapi tulisan ku bertukar2 gaya. hihihh

    ReplyDelete
  5. Tulisan saya buruk dan sering berubah hehe

    ReplyDelete
  6. assalamualaikum cik akak.. lama tak singgah sini.. za selalu tulis campur-campur.. hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam,.,ye lama betul za tak singgah blog cik akak...za apa kbr....sihat

      Delete
  7. Tulisan diana pula kadang tegak dan kadang berukir...hihi...

    ReplyDelete

Terima Kasih bersama Dunia Cik Akak... Komen anda sangat dihargai!

HANGAT DIPASARAN