Latest

UNTUK DISEWA RM50 SEBULAN BANNER 728X90

Tuesday, August 25, 2015

Eh...Dah Gaji Hari Ini

♥ Assalamualaikum ♥

Eh...Dah Gaji Hari Ini. Alhamdulillah penat gundah menanti gaji bulan ini. Akhirnya penantian ternoktah hari ini. Government dah gaji dah oiii.....syukur berjaya juga melepasi fasa yang mengharu biru kan kewangan cik akak.....kalau tiap bulan macam ni...menangis tak berlagu lah jawabnya...


Ingatkan kerja gov nie nakkan kesenangan..tapi .......tak berani nak cakap apa...Gaji besar pun belum tentu cukup kan..apa lagi..langkah kena berjimat...bawa bekal.....

Fasa kewangan merundum selepas raya memang tak boleh diatasi..hihi..tiap tahun lagi macam tu...saving habis buat belanja raya.....tapi tak pe....ada hikmah di sebaliknya...dapat beraya dengan family tercinta...

Bisik-bisik pasal gaji hari ini...cik akak amat bersyukur....dapat juga merasa hari gaji..walaupun lepas ini kena bayar bil-bil tertentu....beban kena tanggung sendiri...hidup bujang sebegini lah....guna pakai, makan minum...kena sendiri jaga...krik..krik...bila agaknya aku nak merasa kesenangan dari beban bayar bil..hahaha....kena cari calon suami lah macam nie.....doa je cik akak tamatkan zaman bujang cik akak nie..haha...

Bercakap soal gaji...cik akak suka sangat..sebab hari ini kita gaji kan...lepas ini kita habiskan pula duit gaji...haha...

Kerja nak tampung hidup...inilah dunia...perlukan wang untuk kehidupan....tak kaya pun janji dapat makan.....bersederhana....

Okey kita dah gaji...meh ikut cik akak makan ayam kefci...hihi

10 comments:

  1. Alhamdulillah, akhirnya penantian berakhir yer cik akak? Enjoy your KFC...

    ReplyDelete
  2. singgah jln2 ^_^
    selamat hari gaji ya

    ReplyDelete
  3. ngeh!ngeh!ngeh! akhirnya kannsss..
    Next month punya gaji awal lagi
    Pastu lama lagi nak tunggguuu...

    ReplyDelete
  4. wah best la dh gaji ye cik akak...

    ReplyDelete
  5. Wah dah gaji, nak ikut pergi mkn ayam kfc :-)

    ReplyDelete

Terima Kasih bersama Dunia Cik Akak... Komen anda sangat dihargai!

HANGAT DIPASARAN